Facebook Linkedin Youtube Twitter Instagram Corobim
  • Skupina MOL ukončí do roku 2020 stratégiu dvoch značiek na českom trhu
  • modré čerpacie stanice Pap Oil sa zmenia na zelené čerpacie stanice MOL s konceptom občerstvenia Fresh Corner
  • rebrandované čerpacie stanice budú poskytovať nadštandardný servis, očakávaný od silnej značky MOL
  • s 306 čerpacími stanicami je MOL druhým najväčším prevádzkovateľom siete čerpacích staníc v Česku

Praha 3. mája 2018 – Takmer všetky čerpacie stanice Pap Oil v Českej republike podstúpia do roku 2020 rebranding a zmenia sa na zelené čerpacie stanice MOL. Skupina MOL tak ukončí obchodnú stratégiu dvoch značiek. Súčasťou zmeny bude zavedenie konceptu občerstvenia Fresh Corner, ktorý je dnes na 100 čerpacích staniciach MOL v Česku.

Skupina MOL kúpila čerpacie stanice Pap Oil v roku 2012 a ponechala ich v pôvodnej modrej farbe a pod pôvodným názvom. To sa ale čoskoro zmení. "Rozhodnutie realizovať stratégiu dvoch značiek nebolo nikdy definitívne. V čase zlučovania celkovo štyroch značiek sme tento koncept z pohľadu energie a financií potrebných na celkový rebranding vyhodnotili ako najlepší. Asi pred pol rokom sme ale dospeli k rozhodnutiu, že z hľadiska zákazníka je jednoduchšie a efektívnejšie mať všetko pod jednou značkou. Bude tak úplne jasné, aké služby a akú kvalitu môžu vodiči očakávať od celej našej siete," vysvetľuje Richard Austen, generálny riaditeľ MOL Česká republika.

Dokončenie zeleného rebrandingu je plánované do konca roka 2020 a bude sa týkať takmer všetkých 114 existujúcich staníc Pap Oil. Značka podstúpi rovnakú zmenu, akou pred časom prešli pôvodné čerpacie stanice Agip, Slovnaft a Lukoil. Ku koncu roka 2020 bude MOL s celkovým počtom 306 staníc zjednotených do zeleného dizajnu druhou najväčšou sieťou čerpacích staníc v Českej republike. Spoločnosť MOL si ponechá niekoľko staníc Pap Oil v zmodernizovanej podobe pre zachovanie značky a uvažuje o jej možnom budúcom využití. 

Zelená farba a koncept občerstvenia Fresh Corner

Premena Pap Oil na MOL sa už začala a niektoré čerpacie stanice zmenili dominantnú modrú farbu a za zelenú. "Začali sme s čerpacími stanicami na frekventovaných atraktívnych miestach, kde v rámci rekonštrukcie zavádzame aj náš koncept občerstvenia Fresh Corner. Momentálne máme moderných čerpacích staníc s Fresh Cornerom rovných sto, do konca roka 2019 chceme, aby mali Fresh Corner takmer všetky stanice MOL. Postupne k nim budú pribúdať práve pôvodné stanice Pap Oilu," vysvetľuje Richard Austen a dodáva: "Ide nám o to, aby sme udržali naprieč celou sieťou nadštandardný servis, ktorý verejnosť očakáva od silnej prémiové značky."

Koncept Fresh Corner je postavený na troch základných princípoch. Prvým je kvalitný zrnková káva, druhým princípom je gastronómia vrátane širokej ponuky teplých jedál, a do tretice je to predaj tradičných potravín. "Naším cieľom a ani snahou nie je konkurovať klasickým supermarketom. Vieme ale, že vodiči širokú ponuku týchto doplnkových služieb vyhľadávajú. Fresh Corner preto vnímame ako kvalitatívne vyššiu, ale pritom cenovo veľmi príjemnú alternatívu k motorestom a reštauráciám s ich denným menu," uvádza Tomáš Lux, manažér pre Maloobchod MOL Česká republika.

Fresh Corner v Česku prvýkrát predstavili v júli 2015 na čerpacej stanici MOL vo Vyškove a v máji 2018 bol otvorený Fresh Corner s poradovým číslom 100 v pražskom Podolí.

Skupina MOL prevádzkuje v strednej Európe Fresh Corner už na 500 miestach. "Príklad konceptu Fresh Corner  potvrdzuje, že pomere marží medzi predajom motorových palív a nepalivovým tovarom sa čoraz viac posilňuje v prospech nepalivového tovaru. Ten sa dnes pohybuje v Českej republike už niekde okolo 40 % celkových maloobchodných marží, čo je najviac v Skupine MOL, "dodáva Richard Austen.

O spoločnosti MOL Česká republika

MOL Česká republika s 306 čerpacími stanicami je dnes druhým najväčším prevádzkovateľom siete čerpacích staníc na českom trhu. Silnú pozíciu má MOL aj v oblasti veľkoobchodu, kde patrí k vedúcim obchodným spoločnostiam v oblasti distribúcie a predaja motorových palív a mazív. Ambíciou Skupiny MOL v ČR je stať sa prvou voľbou pre zákazníkov tak v maloobchode, ako aj v oblasti veľkoobchodu.

×