Facebook Linkedin Youtube Twitter Instagram Corobim

Triediť novinky podľa dátumu:

Triediť novinky podľa kľúčového slova:

Slováci si vyberajú kávu na základe jej kvality, ukázal prieskum Slovnaftu

  • 90 % Slovákov podľa prieskumu pije kávu minimálne raz do dňa
  • sedem z desiatich respondentov sa vyjadrilo, že pri kúpe kávy sa rozhodujú podľa kvality
  • Slovnaft prevádzkuje v rámci svojej maloobchodnej siete 155 predajní Fresh Corner s ponukou kvalitnej kávy a rýchleho občerstvenia
  • v sieti Fresh Corner sa každý deň predá viac ako 20 000 šálok kávy

BRATISLAVA, 1. október 2018 – Pri príležitosti Medzinárodného dňa kávy, ktorý svet oslavuje 1. októbra, zrealizoval Slovnaft „Veľký kávičkársky prieskum“. Ten jednoznačne ukázal, že väčšina Slovákov si kávu vychutnáva viackrát do dňa a pijú ju najmä pre jej chuť a vôňu. Slovnaft prevádzkuje v rámci svojej maloobchodnej siete 155 predajní Fresh Corner, ktoré každý deň predajú viac ako 20 tisíc šálok kávy.

Slovnaft v závere septembra uskutočnil online prieskum (prieskum sa realizoval prostredníctvom sociálnej siete Facebook a zapojilo sa do neho 1050 respondentov), ktorý bol zameraný na zvyky Slovákov spojených s pitím kávy. Káva je podľa prieskumu dôležitou súčasťou života až 90 % opýtaných, ktorí si ju vychutnávajú minimálne raz do dňa. Osem ľudí z desiatich si dopraje kávu hneď po prebudení v pohodlí domova a okrem vône a chuti ju pijú najmä kvôli tomu, že je to ich rituál.

Najobľúbenejšou kávu pre viac ako polovicu respondentov (53 %) je espresso, ktoré dominuje aj v predajoch siete Fresh Corner. Až sedem z desiatich ľudí sa pri výbere miesta pre kúpu kávy zameriava na jej kvalitu a následne aj na atmosféru, pomer ceny a kvality a komfort. Práve na to sa sústredí aj sieť Fresh Corner. „Slovnaft bol vždy v očiach zákazníkov spojený s vysokou kvalitou paliva a na rovnakú úroveň chceme dostať aj nepalivový tovar a využiť jeho potenciál. Preto sa zameriavame na maximálnu kvalitu v predajniach Fresh Corner s dôrazom na kávu a občerstvenie,“ povedala riaditeľka maloobchodnej siete Slovnaft Timea Reicher.

Káva vo Fresh Corneri pochádza z plantáží z celého sveta. Proces jej výberu sa začal ochutnávkou 40 rôznych zmesí kávy, z ktorých profesionálni baristi vybrali tie najlepšie. Následne ich degustovali zákazníci, ktorí spravili svoj výber. Vo výslednej zmesi kávy sa teda stretávajú chute odborníkov aj zákazníkov. Zložením je káva zo 70 % arabica a z 30 % robusta, čo zabezpečuje jej vyrovnanú chuť. Tá je prispôsobená talianskemu typu praženia a vhodná nielen na prípravu talianskeho espressa, ale aj cappuccina či latte.

O kvalitnej ponuke vo Fresh Corneri hovorí aj aktuálna kampaň Slovnaftu. Ambasádorom kampane je populárny moderátor a gurmán Milan „Junior“ Zimnýkoval. Ten Fresh Corner pravidelne navštevuje práve pre výbornú kávu a občerstvenie. „Keďže som kávičkár tak je moja voľba jasná. Káva vo Fresh Corneri je v kategórii TOP,“ povedal Junior. Úlohu stať sa ambasádorom kampane prijal s radosťou a keďže so svojím menom pracuje ako so značkou dodal, že „pre každú značku je výhra, keď sa s ňou chce spojiť iná značka, ktorá vyznáva podobné alebo dokonca rovnaké hodnoty. Ja som mal to šťastie, že sa mi to stalo so Slovnaftom.“

Prvé tri čerpacie stanice Fresh Corner otvoril Slovnaft v júli 2015. Novú ponuku občerstvenia a výbornej kávy si zákazníci rýchlo obľúbili a v roku 2016 pribudlo ďalších 55 Fresh Cornerov. Momentálne ich počet v krajine presiahol 150 a každý týždeň sa otvárajú ďalšie. Koncom roka 2018 budú predajne Fresh Corner súčasťou viac ako 70 % čerpacích staníc Slovnaft. Modernizácia predajní bude pokračovať aj v budúcom roku, kedy by mali byť predajne Fresh Corner na 227 z 253 čerpacích staníc Slovnaft.

Do rekonštrukcií čerpacích staníc a prestavby predajní zatiaľ Slovnaft investoval viac ako 30 miliónov eur. Na modernizácie a otvorenie ďalších Fresh Cornerov plánuje ešte vynaložiť ďalších vyše 17 miliónov eur.

Bratislava spúšťa systém zdieľania bicyklov Slovnaft BAjk

  • obyvatelia a návštevníci Bratislavy môžu od dnešného dňa používať službu zdieľaných mestských bicyklov Slovnaft BAjk
  • k dispozícii bude 550 smart bicyklov na 73 dokovacích staniciach v štyroch mestských častiach – Staré Mesto, Nové Mesto, Ružinov a Petržalka
  • uvádzací program s neobmedzeným počtom jázd v trvaní do 30 minút stojí 1 euro

BRATISLAVA, 7. septembra 2018 – V Bratislave sa dnes spustila služba zdieľaných bicyklov Slovnaft BAjk. Nová forma verejnej dopravy prinesie rýchlejšiu a cenovo výhodnú prepravu po hlavnom meste. Spoločný projekt hlavného mesta a spoločnosti Slovnaft slávnostne spustili primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a CEO spoločnosti Slovnaft Gabriel Szabó.

„Po Paríži, Viedni alebo Barcelone má už aj Bratislava svoj bikesharing. Naše mesto sa tak zaradí k viac ako 30 krajinám, kde túto alternatívnu, ekologickú a rýchlu formu mestskej dopravy poskytujú. Som rád, že naše úsilie prinieslo kvalitný a moderný systém požičiavania bicyklov, ktorý budú Bratislavčania a návštevníci mesta využívať aj v ďalších rokoch,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.     

V úvodnej nábehovej fáze bude k dispozícii 550 smart bicyklov na 73 dokovacích staniciach. Počet bicyklov aj dokovacích staníc sa bude v nasledujúcich týždňoch postupne zvyšovať. Celkovo by malo byť počas rok trvajúcej pilotnej prevádzky v uliciach 750 bicyklov a 90 staníc v štyroch mestských častiach – Starom Meste, Novom Meste, Ružinove a Petržalke. Miesta staníc boli vybrané tak, aby bolo možné čo najjednoduchšie napojenie užívateľov na cyklotrasy a prestupy v rámci využívania bratislavskej mestskej hromadnej dopravy. Dokovacie stanice sú rozmiestnené vo vzdialenosti približne 300 až 500 metrov. Lokality sa môžu priebežne meniť v závislosti od záujmu užívateľov o službu.

Bicykle pre Slovnaft BAjk boli vyrobené v Európskej únii podľa požiadaviek oboch partnerov projektu. Každý bicykel obsahuje okrem zabudovaného počítača aj GPS, vďaka ktorému bude neustále monitorovaný. Špeciálny hliníkový rám zabezpečuje nižšiu váhu bicykla, a tým aj komfortnejšiu jazdu. Spevnené pneumatiky sú odolnejšie voči defektu a aj v prípade ich poškodenia dokážu užívateľa prepraviť na niekoľko stoviek metrov, aby dokázal bicykel vrátiť na jednu zo staníc. Každý bicykel bol pred uvedeným do prevádzky otestovaný.

Cena za použitie bratislavského bikesharingu bude v prvých mesiacoch jedno euro. Za túto symbolickú sumu získa každý užívateľ neobmedzený počet jázd v trvaní do 30 minút a kredit 1 euro na úhradu platby za jazdu nad rámec voľných minút. Bicyklovanie je po vyčerpaní voľných minút spoplatnené sumou 12 centov za každých ukončených 6 minút jazdy.

Používanie bicyklov je jednoduché a užívateľsky komfortné. Pred požičaním bicykla je potrebné zaregistrovať sa na stránke www.slovnaftbajk.sk a uhradiť sumu 1 euro. Následne záujemca obdrží mailom a SMS 8-miestny PIN kód slúžiaci k odomknutiu bicykla. S týmto kódom si môže následne zapožičať voľný bicykel a vrátiť ho na ktorúkoľvek dokovaciu stanicu Slovnaft BAjk.

 „Spustením systému zdieľania bicyklov Slovnaft BAjk vstupujeme do nového segmentu podnikania a napĺňame tak stratégiu našej spoločnosti ponúknuť zákazníkom aj iné, inovatívne služby. Všetkých ľudí – cyklistov, chodcov aj vodičov by som chcel vyzvať, aby k sebe boli ohľaduplní a správali sa k sebe s rešpektom v záujme čo najväčšej bezpečnosti na cestách,“ uviedol generálny riaditeľ SLOVNAFT, a.s., Gabriel Szabó.

Po ukončení rok trvajúcej pilotnej prevádzky obaja partneri projekt vyhodnotia a zvážia rozšírenie služby zdieľania bicyklov aj do ďalších mestských častí Bratislavy. Slovnaft do bikesharingu v hlavnom meste investoval 1,5 milióna eur, hlavné mesto približne 500 000 eur.

Slovnaft spustil prvú elektronabíjačku v rámci projektu NEXT-E na servisnej stanici v Bratislave

  • spoločnosť Slovnaft nainštalovala na svojej servisnej stanici na Prístavnej ulici v Bratislave prvú elektronabíjačku v rámci projektu NEXT-E na Slovensku
  • do konca roka 2018 pribudnú na čerpacích staniciach Slovnaft ďalšie štyri elektronabíjačky
  • na Slovensku sa v rámci programu NEXT-E vybuduje 18 elektronabíjačiek a 7 ultranabíjačiek, mnohé z nich na čerpacích staniciach Slovnaft

BRATISLAVA, 4. septembra 2018 – Zákazníci najmodernejšej servisnej stanice v sieti Slovnaft na bratislavskej Prístavnej ulici môžu využívať novú službu. Slovnaft tu nainštaloval prvú elektronabíjačku v rámci projektu NEXT-E na Slovensku. Do konca roka by mali pribudnúť v najväčšej slovenskej sieti čerpacích staníc ďalšie štyri elektronabíjačky. Projekt NEXT-E, ktorý podporila Európska únia, počíta s vybudovaním nabíjacej siete pre elektromobily naprieč šiestimi krajinami strednej a východnej Európy.

Zákazníci môžu na servisnej stanici Slovnaft na Prístavnej ulici nabíjať svoje elektromobily pomocou konektoru Type 2 (striedavý prúd), ako aj konektorov CHAdeMO a CCS (jednosmerný prúd). Súčasne tu môžu motoristi nabíjať dve autá, pri kombinácii jednosmerného prúdu s výkonom 50kW a striedavého s výkonom 22kW. Komfort pri nabíjaní zabezpečujú vyhradené parkovacie miesta vyznačené špecifickou zelenou farbou s ikonou nabíjačky. Odhadovaný čas nabitia jedného elektromobilu je približne 30 minút pri nabití batérie na 80 %. Služba je v súčasnosti bezplatná.

„V rámci Stratégie 2030 je našim cieľom poskytnúť ľuďom na cestách najlepšie a najžiadanejšie služby, ku ktorým už  dnes patrí aj podpora elektromobility. Aj takto chceme transformovať našu maloobchodnú činnosť aby sme boli prvou voľbou pre zákazníkov,“ povedala riaditeľka maloobchodu SLOVNAFT, a.s. ,Timea Reicher.

Európska komisia vybrala projekt NEXT-E na spolufinancovanie cez Nástroj na spájanie Európy (Connecting Europe Facility – CEF), v rámci ktorého sa nainštaluje 222 rýchlonabíjačiek a 30 ultranabíjačiek v Česku, Maďarsku, Slovinsku, Chorvátsku, Rumunsku a na Slovensku. Konzorcium NEXT-E obdržalo grant vo výške  18,84 milióna eur na rozvoj elektromobility a umožní majiteľom elektromobilov cestovať naprieč vybranými krajinami vďaka integrovanej nabíjacej sieti. Členmi konzorcia sú spoločnosti skupiny E.ON (Západoslovenská energetika na Slovensku, český E.ON Czech Republic, maďarský E.ON Hungary, rumunský E.ON Romania), spoločnosti Skupiny MOL (zastúpené pobočkami vo všetkých šiestich zúčastnených krajinách), Hrvatska elektroprivreda v Chorvátsku, PETROL (v Slovinsku a Chorvátsku), ako aj Nissan a BMW.

Projekt NEXT-E je v súčasnosti jedným z najväčších projektov v rámci rozvoja elektromobility v Európe a dostal jeden z najvyšších grantov v tejto oblasti. Na Slovensku sa v rámci projektu vybuduje 18 rýchlonabíjacích a 7 ultranabíjacích staníc. Nainštalovanie všetkých elektronabíjačiek v šiestich krajinách bude realizované do konca roku 2020.  

Štartuje nový ročník Slovnaft Handball Extraligy

Dvoma zápasmi odštartuje posledný augustový deň nový ročník Slovnaft Handball Extraligy mužov. Generálnym partnerom hádzanárov je aj v tejto sezóne spoločnosť Slovnaft. "Pred rokom sme vytvorili novú značku. Minulú sezónu hodnotím ako dobrý výsledok s určitými výsledkami, návštevnosť bola viac ako 48.000 ľudí. Okrem toho sme v spolupráci s televíziami odvysielali osemnásť stretnutí extraligy a jeden pohárový zápas. Na stránke SZH sme odvysielali 125 duelov," povedal viceprezident hádzanárskeho zväzu Ernö Kelecsényi.

Hrací formát Slovnaft Handball Extraligy sa nezmenil a držiteľ slovenského titulu bude známy najneskôr 2. júna 2019. Obhajcom prvenstva je Tatran Prešov. Základná časť bude mať osemnásť kôl. Prvá šestka absolvuje desaťkolovú nadstavbu, tímy na siedmom až desiatom mieste zabojujú dvojkolovo. Play off o majstra sa začne prvými semifinálovými duelmi v posledný aprílový víkend.

Favoritom na titul majstra je Tatran Prešov, ktorý si na úvod tejto sezóny pripísal prvenstvo v Československom pohári. Na európskej scéne bude reprezentovať Slovensko aj v Lige majstrov, kde hrá v C-skupine a má najvyššie ambície.

Pre slovenskú hádzanú je métou rok 2022, keď s Maďarskom usporiada v Bratislave a Košiciach majstrovstvá Európy. Na túto významnú udalosť sa chce hádzanársky zväz čo najlepšie pripraviť.

Recykluje sa viac kuchynského oleja, za polrok Slovnaft vyzbieral vyše 29 ton

  • Zberné kontajnery sú aktuálne na 162 čerpacích staniciach Slovnaft a na ďalších troch miestach
  • Najviac oleja odovzdali obyvatelia Bratislavy
  • Čerpacia stanica s rekordným množstvom odovzdaného oleja sa nachádza v Pezinku

BRATISLAVA, 20. augusta 2018 – Popularita recyklácie na Slovensku narastá, svedčí o tom aj takmer dvojnásobný medziročný nárast vyzbieraného množstva použitého kuchynského oleja v rámci projektu Aj kvapka oleja sa ráta. Slovnaft prostredníctvom neho zhromažďuje na 162 čerpacích staniciach a ďalších troch zberných miestach použitý kuchynský olej. Ten následne putuje do spoločnosti Meroco, kde sa z neho po očistení vyrába biopalivová zložka do motorovej nafty. V prvom polroku 2018 odovzdali Slováci na zberných miestach Slovnaftu vyše 29 000 kilogramov použitého kuchynského oleja.

V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka narástol počet vyzbieraného použitého oleja na takmer dvojnásobok. Zatiaľ čo v prvom polroku 2017 skončilo v zberných nádobách označených logom Aj kvapka oleja sa ráta 14 900 kilogramov oleja, tento rok to bolo vyše 29 000 kilogramov. Použitý kuchynský olej je možné odovzdať na 162 čerpacích staniciach Slovnaft po celom Slovensku, ako aj na troch zberných miestach v bratislavskom Vlčom hrdle, v Starej Tržnici v centre hlavného mesta a na termináli rafinérie v Kľačanoch. Na jedno zberné miesto tak pripadá takmer 180 odovzdaných kilogramov.

Najviac oleja sa vyzbieralo v Bratislave, kde Slovnaft túto službu poskytuje najdlhšie. Bratislavčania majú možnosť odovzdať olej na 24 čerpacích staniciach. Za prvý polrok 2018 nazbierali vyše 6,3 tony, čo je viac ako pätina všetkého zhromaždeného oleja. Čerpacia stanica s rekordným množstvom odovzdaného oleja za prvý polrok sa nachádza v Pezinku na Myslenickej ulici, ktorá službu zberu oleja ponúka od jesene 2015. Pezinčania sem priniesli počas prvých šiestich mesiacov roka celkovo viac ako 1,3 tony oleja.

Možnosť odovzdať použitý kuchynský olej z domácností aktuálne ponúkajú takmer tri štvrtiny čerpacích staníc Slovnaft. „Snažíme sa túto službu dostať čo najbližšie k obyvateľom, preto prehodnocujeme každú jednu čerpaciu stanicu, či spĺňa požiadavky na skladovanie použitého kuchynského oleja. V spolupráci s partnerskou spoločnosťou Meroco aj tento rok preveríme možnosť rozšíriť sieť zberných miest v rámci čerpacích staníc aj do miest a obcí, kde olej zatiaľ nezbierame,“ hovorí Anton Molnár, riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie SLOVNAFT, a.s.

Vyzbieraný použitý kuchynský olej sa ďalej spracováva. Po vyčistení sa z neho vyrába biopalivová zložka do motorovej nafty. Z jedného litra oleja je možné vyrobiť až 0,9 litra biopalivovej zložky. Na zbieranie je vhodný akýkoľvek rastlinný olej s výnimkou kokosového, ktorý tuhne už pri izbovej teplote. Dôležité je zbierať ho do čistej a suchej PET fľaše alebo pôvodného obalu bez zvyškov potravín, zliať ho cez sitko a fľašu odniesť obsluhe na čerpacej stanici. Za každý deciliter odovzdaného oleja získajú zákazníci Slovnaftu jeden bod v rámci vernostného BONUS klubu.

Ekologicky zameraný projekt Aj kvapka oleja sa ráta spustil Slovnaft v roku 2011. Za ten čas sa služba rozšírila z prvotných 10 čerpacích staníc na aktuálnych 162. Počas siedmich rokov sa vyzbieralo a zrecyklovalo spolu vyše 94 ton oleja. Matej Sabol, generálny riaditeľ Envien Group, skupiny do ktorej patrí Meroco, a.s., dodáva: „Ako producent biopalív, cítime spoločenskú zodpovednosť a máme záujem riešiť problémy, ktoré môže spôsobovať nevhodné zbavovanie sa použitého kuchynského oleja. Ten namiesto toho, aby skončil vo výlevke kuchynského drezu a zaťažoval životné prostredie, resp. spôsoboval problémy s upchávaním potrubí a ďalšie ťažkosti v čističkách odpadových vôd, bude recyklovaný a použitý na výrobu biopaliva. To sa pridáva do motorovej nafty, čím  sa výrazne znižuje podiel CO2 vo výfukových plynoch. CO2 má zásadný a negatívny vplyv na klimatické zmeny, ktoré sú doslova horúcou témou, tá sa týka globálne nás všetkých. Zjednodušene – z problematického odpadu, v podobe použitého kuchynského oleja, dokážeme vyrobiť užitočný produkt, v podobe ekologického paliva.“

Palivá EVO chránia motor auta a prinášajú šancu vyhrať až 2000 eur denne

  • motorové palivá Slovnaft EVO znižujú množstvo usadenín až do 58 percent
  • prémiové palivá EVO Plus tankuje aj Štefan Svitko, ktorý patrí medzi svetovú motocyklovú elitu na Rely Dakar
  • pri tankovaní palív na Slovnafte môžu zákazníci v auguste vyhrať 2 000 eur denne

BRATISLAVA, 3. augusta 2018 – Palivá Slovnaft EVO v motore auta preukázateľne odstraňujú usadeniny vytvorené na vstrekovacích tryskách, sacích ventiloch a na valcoch. Podľa testov s rôznymi typmi motorového paliva a rôznymi typmi motorov dosiahli palivá EVO významný čistiaci efekt. EVO benzín dokáže odstrániť až 55 percent usadenín zo starších a 31 percent usadenín z novších motorov. EVO diesel vie zase odstrániť až do 58 percent usadením z novších motorov.

Palivá prémiovej kvality, ktoré chránia motor pred znečistením a zvyšujú jeho výkonnosť sú prvou voľbou aj pre Štefana Svitka, najlepšieho Slováka na Rely Dakar. Na extrémnych pretekoch musí byť jeho motorka v stopercentnom stave a v motore sa nesmú vytvárať usadeniny. Čistiaci efekt palív EVO pôsobí aj ako preventívna ochrana pred zanášaním usadenín v motore.

Zákazníci čerpacích staníc Slovnaft môžu teraz spojiť tankovanie kvalitných palív so šancou vyhrať počas celého augusta až 2000 eur denne. S každým natankovaným litrom paliva EVO alebo paliva ECO+ Autoplyn hrajú o 50 eur, a tak sú pri natankovaní 40 litrov paliva v hre o maximálnu dennú výhru 2000 eur. Stačí, ak zaregistrujú svoju BONUS kartu na webovej stránke www.stastnyliter.sk, použijú ju pri platbe za tankovanie palív EVO, EVO PLUS alebo ECO+ Autoplyn a v deň tankovania sú automaticky zaradení do súťaže.

Skupina MOL zvýšila na základe polročných výsledkov odhad EBITDA za celý rok

  • Skupina MOL dosiahla za prvý polrok 2018 zisk EBITDA vo výške 1,3 miliardy USD, podobne ako v minulom roku
  • Divízia Upstream a divízia Služieb zákazníkom vykompenzovali slabší výkon divízie Downstream
  • Čistý zisk dosiahol 512 miliónov USD 

Budapešť, 3. august 2018 – Skupina MOL dnes oznámila finančné výsledky za prvých šesť mesiacov tohto roka. Zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) vo výške 1,3 miliardy USD si udržal veľmi silnú úroveň z roka 2017. Spoločnosť na základe toho zvýšila cieľovú koncoročnú EBITDA na 2,4 miliardy USD z pôvodných približne 2,2 miliardy USD.

EBITDA divízie Upstream dosiahla za prvých šesť mesiacov 612 miliónov USD, čo predstavuje medziročný nárast
o 37 %. Prispelo k tomu zvýšenie cien ropy a zemného plynu. Priemerná denná ťažba uhľovodíkov bola v prvom polroku stabilne na úrovni 110 barelov ropného ekvivalentu denne (boepd). Nižšiu ťažbu v Maďarsku, Chorvátsku a Rusku vyvážila vyššia produkcia vo Veľkej Británii. Po spustení ťažby zemného plynu v lokalite Catcher vyťažila Skupina MOL v máji celkovo 60 tisíc boepd (Skupina MOL má na poli Catcher 20 % podiel).

Zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi očistený o náklady súvisiace s precenením zásob (Clean CCS EBITDA) divízie Downstream dosiahol v prvej polovici roka 492 miliónov USD a po dobrých vlaňajších výsledkoch klesol medziročne o 24 %. Spôsobil to hlavne nepriaznivý makroekonomický vývoj. Integrovaná petrochemická marža sa prepadla o viac ako 150 EUR/t a marže rafinérií Skupiny MOL oslabili o 1,1 USD za barel. Silné interné výsledky najmä v oblasti petrochémie dokázali slabšie marže vyvážiť len čiastočne.

Divízia Služieb zákazníkom aj naďalej stúpa k novým maximám a za prvý polrok dosiahla zisk EBITDA 192 miliónov USD, čo je medziročný nárast o 28 %. Tento nárast je spôsobený kombináciou rastúcich nepalivových marží a silným rastom predaja palív vďaka stúpajúcej spotrebe v krajinách strednej a východnej Európy. Nepalivové marže naďalej rástli rýchlejšie ako palivové a dosiahli 27 % celkových marží, čo je 24 % nárast oproti minulému roku.

Divízia Gas Midstream dosiahla v prvom polroku EBITDA 116 miliónov USD, čo predstavuje medziročný rast o 8 %.

„Náš robustný integrovaný obchodný model opäť potvrdil svoju silu aj v meniacom sa prostredí, čo nám umožnilo zvýšiť cieľovú očistenú EBITDA pre rok 2018 na približne 2,4 miliardy USD (z pôvodných zhruba 2,2 miliardy USD). Skupina MOL dosiahla v prvom polroku 2018 vynikajúce výsledky a udržala si vysokú úroveň zisku nastavenú v minulom roku, keď bola EBITDA 1,3 miliardy USD aj pri rastúcich cenách ropy a slabších maržiach Downstreamu. Naše výsledky sú dobré a úspešne pokračujeme v transformačnej stratégii 2030," uviedol k výsledkom predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Skupiny MOL Zsolt Hernádi.

Skupina MOL a APK sa stali strategickými partnermi v oblasti recyklácie plastov

  • Skupina MOL a nemecká spoločnosť APK, zameraná na recyklačné technológie, sa dohodli na strategickej spolupráci
  • čoskoro bude spustený inovatívny závod APK na recykláciu plastov, Skupina MOL podporí jeho dokončenie
  • APK a Skupina MOL zvážia spoločné projekty v strednej a východnej Európe
  • Skupina MOL sa chce stať regionálnym lídrom v oblasti recyklácie v súlade so stratégiou Skupiny MOL 2030

Merseburg, Nemecko, 2. august 2018  Skupina MOL a spoločnosť APK AG uzavreli včera v nemeckom Merseburgu dohodu o strategickej spolupráci. Ako prvý krok v spolupráci podporí Skupina MOL dokončenie recyklačného závodu APK v Merseburgu. Závod je pilotným projektom s inovatívnym využitím rozpúšťadiel s názvom  Newcycling®, ktorý umožňuje získať vysoko kvalitný materiál aj recykláciou komplexných viacvrstvových plastových obalov.

"V súlade so stratégiou Skupiny MOL do roku 2030 podnikáme kroky, ktoré nám v spolupráci so strategickými partnermi umožnia rast nášho petrochemického priemyslu a vstup do znalostne náročného priemyslu. Dopyt našich zákazníkov po recyklovaných plastoch stúpa, a súčasne sme sa zaviazali k zhodnocovaniu odpadu a udržateľnosti. V oblasti recyklácie chceme byť v strednej a východnej Európe lídrami a dnešná dohoda je významným míľnikom. Skupina MOL ako etablovaný výrobca polymérov v regióne strednej a východnej Európy bude spoločne s inovatívnym partnerom APK pracovať na ďalšom vývoji technológie Newcycling® a zavedie ju v našom regióne, kde je významná potreba a potenciál recyklácie plastového odpadu," povedal Ferenc Horváth, viceprezident Skupiny MOL pre Downstream.

Spoločnosť APK vyvinula inovatívnu technológiu recyklácie s názvom Newcycling®, využiteľnú pre širokú škálu zmiešaných typov plastov, ktoré spracováva na vysoko kvalitné recyklované materiály. Prvý závod s kľúčovou technológiou APK s názvom Newcycling® sa momentálne stavia v centrále spoločnosti APK v Merseburgu.

"Spoločnosť APK, financovaná investormi MIG Fonds a AT Newtec, vyvinula v uplynulých rokoch vlastnú technológiu Newcycling® a dostala sa až do štádia uplatnenia na trhu formou spoločných projektov s poprednými hráčmi v oblasti obalovej techniky, rýchloobrátkového tovaru a plastikárskeho priemyslu. Je pre nás cťou stať sa strategickým partnerom Skupiny MOL – uznávaným hráčom v plastikárskom priemysle a dokončiť spoločne závod v Merseburgu. Spoločne vstupujeme do regiónu strednej a východnej Európy. Je to pre nás zaujímavý trh, nakoľko prechádza od skládkovania a spaľovania k recyklácii a hospodárstvu využívajúcemu recyklovaný materiál. Vďaka príslušnosti k tomuto regiónu je Skupina MOL ideálnym partnerom pre náš vstup do strednej a východnej Európy," uviedol Klaus Wohnig, zástupca spoločnosti APK.

Jedným z pilierov stratégie Skupiny MOL do roku 2030 je rozšírenie hodnotového reťazca v oblasti petrochémie. Skupina MOL plánuje v priebehu desiatich rokov investovať približne 4,5 miliardy USD do projektov petrochémie a výroby chemikálií. V rámci svojej rastovej stratégie plánuje Skupina MOL vybudovať vlastné recyklačné kapacity, pretože recyklácia plastov je pri zodpovednom zaobchádzaní s plastovým odpadom najúčinnejšia a prispieva k ochrane životného prostredia. Plastové obaly sú jedným z kľúčových segmentov definovaných v Stratégii Skupiny MOL do roku 2030 „Enter Tomorrow” a obaja partneri vnímajú rastúci dopyt po recyklovaných materiáloch.

Primátor Bratislavy rokoval s vedením spoločnosti Slovnaft o dôležitých dopravných projektoch v Bratislave

BRATISLAVA, 4. júla 2018 –Oficiálna návšteva primátora Bratislavy Iva Nesrovnala v bratislavskej rafinérii Slovnaft mala niekoľko tém. Medzi kľúčové patrila dopravná situácia a jej rozvoj, v kontexte výstavby diaľnice D4R7, ako aj rozvoj električkovej dopravy do Podunajských Biskupíc a Vrakune. Bratislava ako sídelné miesto jedného z najväčších zamestnávateľov na Slovensku, spoločnosť Slovnaft, majú veľa spoločných tém, ktoré na dnešnom stretnutí rezonovali.  

„Polovica Slovnaftárov dochádza do práce z Bratislavy a druhá polovica z priľahlých obcí. Každý by privítal menší čas strávený v kolónach. Urobím všetko pre to, aby sa situácia zlepšila a aby sa čas strávený prepravou skrátil,“ povedal primátor hlavného mesta.

Na rokovaní rezonovala výstavba D4/R7, ktorá prinesie nemalé dopravné obmedzenia v hlavnom meste. Primátor informoval predstaviteľov spoločnosti Slovnaft o koordinačnom stretnutí na pôde hlavného mesta, na ktorom vyzval ministra dopravy a zhotoviteľa stavby na posilnenie informovanosti o projekte k obyvateľom, inštitúciám, mestu a mestským častiam. Dôležitým bodom rokovania bol aj rozvoj električkových tratí, konkrétne juhovýchodným smerom, na potrebe ktorého sa obe strany zhodli. 

Ďalšou významnou témou boli investície Slovnaftu do projektov mobility ako je bikesharing a projekty na ochranu  životného prostredia a preventívne opatrenia. Pri tej príležitosti navštívil primátor dispečing rafinérie, ktorý funguje v režime 24/7 a informačne, či osobne preveruje podnety z externého prostredia 

„Spoločnosť  neustále modernizuje výrobu a zavádza najlepšie dostupné technológie, ktoré zvyšujú ochranu životného prostredia. Z celkových investícií za posledných 10 rokov v objeme 1,3 miliardy eur smerovala viac ako desatina, 148 miliónov eur práve na oblasť ochrany životného prostredia a bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci. Tieto investície sa premietli  napríklad do zníženia emisií oxidu siričitého o 70% , či zníženia emisií oxidu dusíka o 45%“, povedal generálny riaditeľ SLOVNAFT, a.s. Gabriel Szabó. 

Slovnaft na stretnutí informoval o rozšírení grantového programu Zelené oázy a navýšenia peňazí pre projekty okolitých mestských častí.  Doteraz sa v rámci programu za 12 rokov prerozdelilo viac ako 700.000 eur a úspešne zrealizovalo viac ako 300 projektov – zelených oáz po celom Slovensku. (viac na www.oazy.sk alebo www.ekopolis.sk )

Bikesharing v Bratislave sa spustí v lete

  • spoločnosť Slovnaft a hlavné mesto Bratislava si po testovaní bratislavského bikesharingu Slovnaft BAjk vyžiadali čas na jeho doladenie, aby mohli verejnosti ponúknuť užívateľsky jednoduchú a komfortnú službu
  • služba sa v Bratislave spustí postupne počas letných mesiacov 

BRATISLAVA, 28.júna 2018 – Hlavné mesto Bratislava a spoločnosť SLOVNAFT, a.s., avizovali spustenie bratislavského bikesharingu Slovnaft BAjk na začiatok letných prázdnin. Partneri si však po internom testovaní služby vyžiadali čas na jej doladenie  v záujme zvýšenia užívateľského komfortu.

V rámci zavedenia novej európskej smernice na ochranu osobných údajov GDPR sa partneri projektu takisto rozhodli pre dodatočné bezpečnostné opatrenia pri správe systému. Zároveň obaja partneri  pracujú  s novými podnetmi cyklistických organizácií a budúcich užívateľov na umiestnenie dokovacích staníc. Už predstavená mapa systému sa tak ešte počas pilotnej prevádzky doplní o nové miesta.

Službu Slovnaft BAjk spustí hlavné mesto Bratislava v spolupráci so Slovnaftom počas letných mesiacov. Spočiatku pôjde o testovanie systému v uliciach Bratislavy s vybranými užívateľmi zo spoločnosti Slovnaft, zamestnancami magistrátu a vybranými užívateľmi z verejnosti, ktorí sa zapojili do súťaže na www.slovnaftbajk.sk.

Služba Slovnaft BAjk je súčasťou nových podnikateľských aktivít  v rámci Skupiny MOL, ktorej členom je aj Slovnaft. V rámci stratégie Skupiny MOL by do roku 2030 oblasť zdieľanej ekonomiky mala zohrávať jednu z dôležitých úloh. V Budapešti je Skupina MOL už štvrtý rok aktívna pri mestskom zdieľaní bicyklov pod značkou MOL Bubi a v januári 2018 spustila aj systém zdieľania áut pod názvom MOL Limo.

×