Facebook Linkedin Youtube Twitter Instagram Corobim

Triediť novinky podľa dátumu:

Triediť novinky podľa kľúčového slova:

Online súťaže Freshhh2016 ponúka možnosť vyhrať 25 000 eur

  • medzinárodná súťaž pre vysokoškolákov Freshhh2016 prebieha online v anglickom jazyku
  • víťazné tímy si rozdelia 25 000 eur a získajú možnosť pracovať v Skupine MOL
  • súťažné tímy sa môžu registrovať do 29. marca 2016

BRATISLAVA, 10. marca 2016 – Skupina MOL, ktorej členom je tiež spoločnosť Slovnaft, aj tento rok pripravila pre študentov vysokých škôl súťaž Freshhh. Medzinárodná on-line hra je zameraná na ropný a plynárenský priemysel a je vynikajúcou príležitosťou, ako si študenti medzi sebou môžu zábavným spôsobom zmerať sily a zároveň získať množstvo nových poznatkov. Víťazi si rozdelia 25 000 eur a získajú možnosť pracovať v Skupine MOL.

Prvá časť súťaže prebieha formou online hry v anglickom jazyku. Trojčlenné súťažné tímy sa stanú manažérmi vlastnej ropnej spoločnosti, ktorú musia od začiatku vybudovať. Čakajú ich strategické úlohy týkajúce sa výskumných a vývojových projektov pre správu rafinérie či zavedenia a rozvoja jej produktov. Cieľom je vytvoriť čo najlepšie produktové portfólio.

Päť najlepších tímov z online časti sa stretne vo finále súťaže v Prahe. Tri najúspešnejšie si rozdelia 25 000 eur a získajú príležitosť odštartovať svoju profesionálnu kariéru po ukončení štúdia v medzinárodnej Skupine MOL v rámci absolventského programu Growww.

„Po víťazstve v súťaži Freshhh som dostal ponuku pracovať v Skupine MOL. V programe Growww som získal dobrý prehľad o fungovaní rafinérie a zistil som, ako môže moja práca prispieť k úspechu medzinárodnej spoločnosti,“ povedal Tomáš Pavlík, bývalý účastník súťaže Freshhh a programu Growww, ktorý v súčasnosti pracuje ako OTS inžinier spoločnosti SLOVNAFT, a.s.

Pre zapojenie sa do online súťaže Freshhh2016 je potrebná registrácia. Trojčlenné tímy tak môžu urobiť do 29. marca 2016 na stránke www.freshhh.net.

Viac informácií o súťaži nájdete na stránke https://www.facebook.com/molfreshhh.

O Skupine MOL
Skupina MOL je integrovaná, nezávislá medzinárodná ropná a plynárenská spoločnosť s centrálou v Budapešti, v Maďarsku. Pôsobí vo viac ako 40 krajinách a zamestnáva takmer 29 000 ľudí po celom svete. Prieskumné a výrobné aktivity Skupiny MOL vychádzajú z viac než 75-ročných skúseností v oblasti uhľovodíkov. V súčasnosti má Skupina výrobné aktivity v 8 krajinách a prieskumné aktíva v 13 krajinách. Skupina prevádzkuje v rámci integrovaného riadenia dodávateľského reťazca štyri rafinérie a dva petrochemické závody v Maďarsku, na Slovensku a v Chorvátsku. Skupina MOL tiež vlastní sieť viac než 1900 čerpacích staníc v 12 krajinách strednej a juhovýchodnej Európy.

Kontaktná osoba:
Anton Molnár
hovorca a riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie
tel: +421 905 393 161

Blíži sa začiatok Slovnaft Play Off Tipsport Ligy.

8.3.2016

Po záverečnom 54. kole základnej časti Tipsport Ligy sa rozhodlo o výslednom poradí klubov v tabuľke. Víťazom základnej časti sa stal HC Košice, ktorý si zároveň zabezpečil miestenku do CHL. Po strhujúcom závere si poslednú postupovú priečku do playoff zabezpečil klub MHC Martin. Playout o udržanie, respektíve o postup do Tipsport ligy sa zúčastnia kluby ŠHK 37 Piešťany, HC 46 Bardejov a HC Nové Zámky.

Teší nás narastajúca atraktivita Tipsport Ligy, ktorá sa prejavila zvýšenou návštevnosťou, sledovanosťou televíznych zápasov a tým pádom aj zvýšeným záujmom partnerov o Tipsport Ligu. Potvrdzuje to aj predĺženie spolupráce so spoločnosťou WSM o partnerstvo v Slovnaft playoff Tipsport Ligy.

"Po úspešnej spolupráci s Tipsport Ligou na akcii Allstar víkend, kde sme prakticky otvorili bránu nášho partnerstva, veľmi radi podporíme Tipsport Ligu aj ako partner v playoff. Veríme, že takto elegantne spájame svet financií a technológii so slovenským hokejom. Hokej, podobne ako naša spoločnosť stavia na tradícii, vytrvalosti a fair play“ uviedol Petr Hampejs, riaditeľ spoločnosti WSM.

Fanúšikovia vyberú najkrajší gól i najužitočnejšieho hráča playoff

Playoff bude nielen napínavým súbojom o majstra, ale tiež o autora najkrajšieho gólu Tipsport Ligy, či najužitočnejšieho hráča vyraďovacích bojov.

Fanúšikovia budú vyberať v hlasovaní držiteľa Zlatej prilby Tipsport Ligy, ktorý vystrieda na tróne popradskú legendu, Arneho Krotáka. Stať sa ním môže autor jedného z najkrajších gólov mesiaca Tipsport Ligy – Martinčania R. Špirko a D. Rzavský, Nitrania F. Bajtek, D. Laliberté, alebo J. Tibenský z Piešťan, ktorý bude nosiť zlatú prilbu počas play off (ak doň Piešťany postúpia). Hlasuje sa v aplikácii na Facebooku Tipsport Ligy, Tipsportu a mediálnych partnerov (Huste TV a Hokejportal.sk). Premiérový víťaz si odnesenie trofej z autorskej dielne sochárky Miry Podmanickej.

Pokračuje aj minuloročná úspešná divácka anketa o najužitočnejšieho hráča Slovnaft play-off Tipsport Ligy. Fanúšikovia budú tentoraz vyberať svojho favorita v hlasovaní na Hokejportal.sk a nástupca minuloročného víťaza, Košičana G. Spilara (prípadne i on sám), si odnesie trofej - Zlatú korčuľu Slovnaft playoff Tipsport Ligy.

„Playoff je sviatkom hokeja a veríme, že fanúšikovia húfne zavítajú nielen na štadióny, ale sa tiež zapoja do hlasovaní o najkrajší gól sezóny i najužitočnejšieho hráča vyraďovacích bojov. Už sa tešíme na napínavé súboje a veríme, že sa potvrdia pozitívne trendy smerovania Tipsport Ligy z jej základnej časti,“ hovorí Jaroslav Taraba, predseda predstavenstva generálneho partnera súťaže, Tipsport SK, a.s.

Už 11.marca štartuje záverečná časť súťaže a to Slovnaft Play Off Tipsport Ligy, kde v štvrťfinále na seba narazia:

  • HC Košice – MHC Martin
  • HK Nitra – MsHK DOXXbet Žilina
  • HKM Zvolen – HK Poprad
  • HC´05 iClinic Banská Bystrica – Dukla Trenčín

Generálnym partnerom playoff Tipsport Ligy je opäť spoločnosť Slovnaft.

„Už desať rokov trvajúca podpora slovenského hokeja, z toho rovnú polovicu v pozícii generálneho partnera najvyššej domácej súťaže, je odrazom nášho dlhodobého záväzku podporovať domáci šport od najmenších talentov až po profesionálov. Tešíme sa, že Slovnaft Play Off prinesie fanúšikom už od prvého kola opäť napínavé zápasy o víťaza ligy,“ povedal riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie SLOVNAFT, a.s., Anton Molnár.

Súčasťou dnešného programu je aj predstavenie upraveného dizajnu majstrovského pohára, ktorý predstavil jeho pôvodný autor Doc. Jozef Barinka akad. sochár a pokrstila manželka slovenskej hokejovej legendy pani Dzurillová na "Pohár Vladimíra Dzurillu".

„Dostali sme sa do najvzrušujúcejšej časti sezóny a preto sa teším na napínavé súboje o postup do Tipsport Ligy a zároveň sa teším na bitku o už 23.vitaza našej najvyššej hokejovej ligy, ktorý získa pohár Vladimíra Dzurillu“ povedal riaditeľ PRO-HOKEJ a.s. Richard Lintner.

Slovnaft opäť otvára dvere absolventom vysokých škôl v programe Growww

  • program je určený absolventom vysokých škôl a univerzít s maximálne jednoročnou praxou
  • SLOVNAFT, a.s, spolu s dcérskou spoločnosťou SLOVNAFT MONTÁŽE A OPRAVY, a.s., pripravili 
    v tomto ročníku pre záujemcov 24 pozícií
  • po úspešnom skončení programu majú absolventi šancu získať trvalé zamestnanie

BRATISLAVA, 7. marca 2016 – Spoločnosť SLOVNAFT, a.s., spúšťa desiaty ročník programu Growww, v ktorom absolventom vysokých škôl a univerzít ponúka možnosť získať ročnú platenú prax v Skupine SLOVNAFT. Program je určený mladým cieľavedomým ľuďom so zmyslom pre tímovú spoluprácu. Absolventi so záujmom pracovať v medzinárodnej spoločnosti môžu svoje životopisy posielať do 8. apríla 2016 na adresu: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript., cez www.linkedin.com/company/mol-group alebo vyplnením registračného formulára na: www.slovnaft.sk/growww.

Ročný platený program Growww je určený absolventom vysokých škôl a univerzít s maximálne jednoročnou praxou. Záujemcom ponúka možnosť získať širší prehľad o fungovaní rafinérsko-petrochemickej spoločnosti Slovnaft, ako aj medzinárodnej Skupiny MOL. Získajú tak množstvo praktických skúseností, ktoré im pomôžu naštartovať ich profesionálnu kariéru.

Tento rok Skupina SLOVNAFT pripravila pre absolventov spolu 24 pozícií. Absolventi sa môžu uchádzať o pozície ako napríklad Technológ, Obchodný zástupca pre mazivá, Finančný analytik, Nákupca, Informačný technik a množstvo ďalších. Doposiaľ prešlo programom už 285 absolventov, z ktorých mnohí v súčasnosti zastávajú významné pozície v rámci Skupiny SLOVNAFT.

Prijatiu do programu predchádza výberové konanie, ktoré sa skladá z viacerých častí. V prvom kole sú záujemcovia testovaní online, prostredníctvom jazykových a osobnostných testov. Vybraní uchádzači v druhom kole absolvujú osobné pohovory. Najúspešnejší absolventi sa stretnú v programe Growww 2016 a po jeho úspešnom skončení majú šancu získať trvalé zamestnanie v rámci Skupiny SLOVNAFT.

„Teší nás, že naša spoločnosť pomáha mladým a ambicióznym ľuďom získať prax v odbore. V programe absolventom pomáhajú skúsení školitelia, ktorí im odovzdávajú množstvo cenných skúseností a uľahčujú im tak nástup do zamestnania. Sme radi, že absolventi tohto programu pokračujú v práci pre Skupinu SLOVNAFT,“ hovorí Alžbeta Grácová, riaditeľka Ľudských zdrojov spoločnosti SLOVNAFT, a.s.

Ďalšie informácie o programe a voľných pozíciách nájdete na www.slovnaft.sk/growww.

O programe

Absolventský program Growww vytvorila Skupina MOL v roku 2007. Spoločnosti patriace do Skupiny MOL ponúkajú v 13 krajinách (Slovensko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Srbsko, Slovinsko, Pakistan, Chorvátsko, Rumunsko, Bosna a Hercegovina, Taliansko, Poľsko a Česko) v aktuálnom ročníku viac ako 170 pozícii.

O Skupine SLOVNAFT

Skupina SLOVNAFT je integrovanou rafinérsko-petrochemickou skupinou. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je SLOVNAFT, a.s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy v jednej z najkomplexnejších európskych rafinérií a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných hmôt. Slovnaft prevádzkuje sieť viac ako 250 čerpacích staníc v SR. Spoločnosť patrí na Slovensku k lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, významne podporuje šport, kultúru, vzdelávanie, mládež a revitalizáciu životného prostredia. Magazín Forbes zaradil značku Slovnaft medzi najhodnotnejšie slovenské značky. Skupina SLOVNAFT je členom medzinárodnej Skupiny MOL.

Kontaktná osoba:
Anton Molnár
hovorca a riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie
tel: +421 905 393 161

Skupina SLOVNAFT potvrdila dobrú výkonnosť aj v poslednom štvrťroku 2015

  • v segmente základných plastov a chemikálií sa udržali výborné trhové podmienky
  • zvýšenie objemu predaja v minulom roku na domácom a zahraničných trhoch, spolu o 11 percent
  • investície 115 miliónov eur, väčšina smerovala do petrochémie a rafinérskej výroby
  • v závere roka nárast predaja v maloobchode o 24 percent

BRATISLAVA, 24. februára 2016 – Skupina SLOVNAFT potvrdila aj v poslednom štvrťroku minulého roka dobrú výkonnosť. Jej čistý zisk v tomto období dosiahol 35 miliónov eur, zatiaľ čo v závere roka 2014 pre porovnanie, spoločnosť hospodárila ešte so stratou 70 miliónov eur.

„Skupina SLOVNAFT dokázala aj v poslednom štvrťroku minulého roka využiť pretrvávajúce priaznivé podmienky na medzinárodných trhoch s ropnými produktami. K výsledkom opäť výrazne prispel segment základných plastov a chemikálií. Táto produkcia predstavuje síce len 7% podiel na celkovej produkcii Slovnaftu, avšak petrochémia vytvorila až tretinu celkového hospodárskeho výsledku. Na tento trend chceme nadviazať v úvode roka 2016 spustením komerčnej výroby na aktuálne najmodernejšej výrobnej jednotke na produkciu polyetylénu v Európe,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti SLOVNAFT, a.s., Oszkár Világi. K hospodárskym výsledkom významne prispeli aj aktivity zamerané na optimalizáciu nákladov a tržieb, vďaka ktorým skupina v priebehu posledných 4 rokov zvýšila svoju vnútornú efektívnosť o viac ako 150 miliónov dolárov.

„S ohľadom na vývoj na globálnom ropnom a rafinérskom trhu prispejú získané zdroje z uplynulého roka k finančnej stabilite a ďalšej investičnej aktivite Skupiny SLOVNAFT,“ dodal O. Világi s tým, že v nadchádzajúcom období sa spoločnosť sústredí najmä na udržanie vysokej výrobnej spoľahlivosti, striktnej nákladovej disciplíny a na rozširovanie a ďalšie zefektívnenie možností predaja na domácom a exportných trhoch.

Čisté tržby Skupiny SLOVNAFT v minulom roku vzhľadom na zníženie cien rafinérskych produktov na medzinárodných burzách medziročne klesli o 12 percent na 3,53 miliardy eur. Slovnaft v roku 2015 investoval 115 miliónov eur, z čoho sa väčšina použila na práce spojené s výstavbou novej prevádzky LDPE 4 na výrobu polyetylénu a projekty zamerané na zvýšenie efektívnosti a kvality výroby.

V uplynulom roku spracoval Slovnaft v bratislavskej rafinérii 5,93 milióna ton ropy, čo bolo o 13 percent viac ako v roku 2014. Výroba automobilových benzínov medziročne stúpla o 15 percent na 1,48 milióna ton a produkcia motorovej nafty sa zvýšila o 13 percent na 3,11 milióna ton. Medziročný nárast zaznamenala aj produkcia polymérov.

Objem predaja ropných produktov vyrobených z nakúpenej ropy a ostatných surovín sa v minulom roku medziročne zvýšil o 11 percent na 6,05 milióna ton. Z toho necelé tri štvrtiny smerovali na export. Samotný predaj na zahraničných trhoch v roku 2015 vzrástol o 12 percent a na domácom trhu o sedem percent.

Po prevzatí a začlenení čerpacích staníc Agip na Slovensku prevádzkoval ku konci decembra Slovnaft celkovo 253 čerpacích staníc. To sa v poslednom kvartáli prejavilo v náraste predaja motorových palív v maloobchodnej sieti o 24 percent. V rámci regiónu dohliada Skupina SLOVNAFT na prevádzku zhruba 600 vlastných a partnerských čerpacích staníc v štyroch krajinách – na Slovensku, v Českej republike, v Rakúsku a v Poľsku.

Skupina MOL, materská spoločnosť SLOVNAFT, a.s., vykázala v roku 2015 zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi očistený o náklady súvisiace s precenením zásob (clean CCS EBITDA) vo výške 2,5 miliardy USD oproti plánovaným 2,2 miliardy dolárov. Významný rast zisku zaznamenal segment spracovania ropy a predaja ropných produktov, ktorý sa medziročne viac ako zdvojnásobil na 1,65 miliardy USD. V segmente ťažby, kde ceny ropy klesli o polovicu, sa EBITDA očistená o jednorazové položky, medziročne znížila zhruba o štvrtinu na 719 miliónov USD.

Najfrekventovanejšie čerpacie stanice siete Slovnaft majú defibrilátory AED

  • Slovnaft umiestnil na svojich desiatich čerpacích staniciach automatické externé defibrilátory (AED)
  • AED prístroje výrazne zvyšujú šance na záchranu človeka s náhlym zlyhaním srdca
  • na použitie AED bol zaškolený personál čerpacích staníc, ich obsluhu však zvládne aj laik

BRATISLAVA, 16. decembra 2015 – Slovnaft umiestnil na svojich desiatich najfrekventovanejších čerpacích staniciach automatické externé defibrilátory (AED). Tieto prístroje dokážu pri zlyhaní srdca obnoviť jeho činnosť, a zachrániť tak ľudský život. AED sa nachádzajú na diaľničných čerpacích staniciach Slovnaft Zeleneč, Sverepec, Dolná Streda, Sekule (oba smery), Zamarovce, Ivachnová, Štrba, Malý Šariš (oba smery).

Automatický externý defibrilátor je prenosné zariadenie, ktoré dokáže u človeka samostatne diagnostikovať život ohrozujúce poruchy srdcového rytmu, elektrickou terapiou zastaviť arytmiu a obnoviť činnosť srdca. Zariadenia na čerpacie stanice Slovnaft dodala spoločnosť Falck Academy, líder v poskytovaní kurzov prvej pomoci na Slovensku, a zaškolila personál čerpacích staníc. Používanie prístrojov je jednoduché, a preto ich môžu ľahko použiť aj laici.

Samotný prístroj hlasovými povelmi v slovenskom jazyku riadi správne podanie prvej pomoci ešte pred príchodom záchranky. Po priložení elektród na hrudník človeka dokáže AED analyzovať srdcový rytmus a v prípade potreby použiť elektrický výboj na obnovu jeho činnosti.

„Pre Slovnaft sú ľudský život a ochrana zdravia vždy na prvom mieste. Tomu zodpovedajú aj naše štandardy v tejto oblasti. Keďže rýchle použitie prístrojov AED môže zachrániť život človeka ešte pred príchodom záchranárov, rozhodli sme sa ich umiestniť na našich najfrekventovanejších čerpacích staniciach,“ uviedol Martin Demčák, riaditeľ útvaru HSE (ochrany zdravia bezpečnosti pri práci) spoločnosti SLOVNAFT, a.s.

„Čerpacie stanice Slovnaft na Slovensku obslúžia denne viac ako 150 tisíc zákazníkov, z toho viac ako desatinu na čerpacích staniciach, ktoré sme vybavili automatickými externými defibrilátormi. Tieto prístroje dokážu v prípade potreby ľahko použiť aj laici alebo im pomôže obsluha, ktorá bola vyškolená,“ dodala Timea Reicher, členka predstavenstva a riaditeľka Maloobchodu SLOVNAFT, a.s.

Automatické externé defibrilátory sú obvykle umiestnené vo verejných priestoroch, akými sú nákupné centrá, letiská, hotely, štadióny, školy či komunitné centrá. Na Slovensku ich je verejne rozmiestnených len niečo vyše sto. V porovnaní s inými krajinami, kde počty AED dosahujú tisíce, je to veľmi málo. V rámci Skupiny MOL, ktorej členom je aj spoločnosť Slovnaft, sú už AED prístroje dostupné v Maďarsku. Umiestnené sú na 12 čerpacích staniciach značky MOL.

O Skupine SLOVNAFT

Skupina SLOVNAFT je integrovanou rafinérsko-petrochemickou skupinou. Kľúčovou spoločnosťou skupiny je SLOVNAFT, a.s., ktorá sa zaoberá najmä spracovaním ropy v jednej z najkomplexnejších európskych rafinérií a veľkoobchodným a maloobchodným predajom pohonných hmôt. Slovnaft prevádzkuje najväčšiu sieť čerpacích staníc v SR. Spoločnosť patrí na Slovensku k lídrom v oblasti CSR a firemnej filantropie, významne podporuje šport, kultúru, vzdelávanie, mládež a revitalizáciu životného prostredia. Magazín Forbes zaradil značku Slovnaft medzi najhodnotnejšie slovenské značky. Skupina SLOVNAFT je členom medzinárodnej Skupiny MOL.

Kontaktná osoba:

Anton Molnár
hovorca a riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie
tel: +421 905 393 161

 

 
     
 

Štefan Svitko odštartuje na Dakare 2016 s novou motorkou a osvedčeným tímom

  • najúspešnejší slovenský motocyklový reprezentant a jazdecký líder SLOVNAFT Teamu Štefan Svitko bude na Dakare 2016 štartovať s novou motorkou KTM Rally Replica 450
  • motocykel a ďalšie vozidlá výpravy odchádzajú do Južnej Ameriky vo štvrtok 19. novembra, členovia tímu odlietajú na konci decembra
  • na Dakare 2015 skončil Svitko na 5. mieste, tento rok chce opäť útočiť na najvyššie priečky

BRATISLAVA, 19. novembra 2015 – Trojnásobný majster Európy, niekoľkonásobný majster Slovenska v enduro a cross country a jazdecký líder motocyklového SLOVNAFT Teamu Štefan Svitko sa v januári postaví na štart prestížnej Rely Dakar 2016 s novou motorkou. Hoci ide o rovnaký model, na akom pretekal Svitko aj na Dakare 2015, v detailoch mu ponúka viacero vylepšení. Motocykel a ďalšie sprievodné vozidlá SLOVNAFT Teamu odchádzajú do dejiska rely v Južnej Amerike v predstihu už dnes.

V poradí 38. ročník Rely Dakar sa pre Štefana Svitka bude okrem vylepšenej motorky niesť aj v znamení ďalších noviniek. V zázemí bude môcť nové sily medzi etapami načerpať v obytnom karavane. Ten Svitkovi ponúkne na náročnej rely neporovnateľne väčšie pohodlie ako mal k dispozícii doteraz. S touto zmenou súvisí aj rozšírenie SLOVNAFT Teamu. K mechanikovi Zlatkovi Novosádovi, ktorý bude mať na starosti starostlivosť o motorku, a Martinovi Kubačkovi, zodpovednému za logistiku a prenos informácií z aktuálneho diania domov na Slovensko, pribudnú dvaja noví členovia – Viliam Tóth a Marián Jacina.

Štefan Svitko so svojím tímom odlieta do južnej Ameriky koncom decembra.„Tento rok som mal novú motorku pripravenú skôr ako po minulé roky, čo je pre mňa určite výhodou,“ hovorí najúspešnejší slovenský motocyklový jazdec, ktorý chce na Dakare opäť útočiť na najvyššie priečky. O jeho skvelej forme svedčí aj nedávny úspech na októbrových motocrossových pretekoch Merzouga Rally, kde obsadil bronzovú 3. priečku.

Počas súťaže sa bude Štefan Svitko opäť spoliehať na oleje MOL Dynamic, ktoré sú určené aj do extrémnych prevádzkových podmienok. Ich kvalitu si overil už v predchádzajúcich ročníkoch rely.

Štefan Svitko sa postaví v januári na štart Rely Dakar 2016 s číslom 5. Práve toto číslo je pre neho symbolickým, keďže dvakrát – v 34. a 37. ročníku rely, sa umiestnil na piatej priečke. Ako hovorí, sú to jeho dosiaľ najväčšie úspechy v kariére.

Priaznivci slovenského reprezentanta môžu počas celých pretekov sledovať aktuálne dianie, vrátane zaujímavých informácií zo zákulisia na jeho fanúšikovskej stránke: www.facebook.com/StefanSvitkoFanklub.

Výroba plastov a chemikálií zlepšili výsledok Skupiny SLOVNAFT v treťom štvrťroku

  • v segmente základných plastov a chemikálií pokračovali výborné trhové podmienky
  • rafinéria si udržala vysokú prevádzkovú spoľahlivosť výrobných jednotiek
  • objem predaja stúpol tak na domácom, ako aj na zahraničných trhoch
  • po prevzatí čerpacích staníc Agip vzrástol predaja v maloobchode o 22 percent

BRATISLAVA, 6. novembra 2015 – Skupina SLOVNAFT hospodárila v treťom štvrťroku s čistým ziskom na úrovni 55 miliónov eur. V rovnakom období minulého roka spoločnosť vykázala zisk 17 miliónov eur. Pozitívny vplyv na výsledok počas tretieho štvrťroku, ako i v predchádzajúcich mesiacoch mali predovšetkým mimoriadne priaznivé podmienky na medzinárodných trhoch v segmente základných plastov, prevádzková spoľahlivosť a vyšší dopyt po ropných výrobkoch.

„Tretí štvrťrok, podobne ako predchádzajúce dva štvrťroky 2015, boli z pohľadu celkovej efektivity Skupiny SLOVNAFT veľmi priaznivé. Nárast profitability bol kombináciou dobrých podmienok na medzinárodných trhoch s ropnými produktami, ako aj dôsledkom našej výrobnej spoľahlivosti, úspešnejšieho predaja a nákladovej racionálnosti. Sme radi, že pokračovalo výnimočne priaznivé obdobie v oblasti predaja základných plastov a chemikálii, čo veríme, že sa nám podarí ešte umocniť od roku 2016, keď začneme s komerčnou výrobou a predajom novších typov polyetylénu z novej výrobnej linky LDPE 4,“ uviedol predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti SLOVNAFT, a.s., Oszkár Világi. „S príchodom zimných mesiacov očakávame zhoršenie podmienok v obchode s rafinérskymi výrobkami, a tak nám zdroje získané v predchádzajúcom období môžu poslúžiť ako dostatočná rezerva pre udržanie našej finančnej stability a pokračovanie investičných zámerov,“ dodal Oszkár Világi.

Čisté tržby Skupiny SLOVNAFT počas prvých troch štvrťrokov 2015 dosiahli 2,79 miliardy eur, čo bolo vzhľadom na zníženie cien rafinérskych produktov na medzinárodných burzách o osem percent menej ako v rovnakom období roka 2014. Slovnaft za deväť mesiacov tohto roka investoval 72 miliónov eur, z čoho sa väčšina použila na práce spojené s výstavbou novej linky na výrobu polyetylénu LDPE 4 a projekty zamerané na zvýšenie efektívnosti a kvality výroby.

Do konca septembra spracoval Slovnaft v bratislavskej rafinérii 4,51 milióna ton ropy, čo bolo o 18 percent viac ako v rovnakom období minulého roka. Výroba automobilových benzínov za prvých deväť mesiacov roka medziročne stúpla o 26 percent na 1,12 milióna ton a produkcia motorovej nafty sa zvýšila o 21 percent na 2,39 milióna ton. Medziročný nárast o 22 percent na 298 tisíc ton zaznamenala produkcia polymérov.

Objem predaja ropných produktov za tri štvrťroky tohto roka sa medziročne zvýšil o 11 percent na 4,4 milióna ton. Z toho takmer tri štvrtiny smerovali na export. Samotný predaj na zahraničných trhoch za deväť mesiacov roka vzrástol o 12 percent a na domácom trhu o osem percent.

V letných mesiacoch prevzala Skupina MOL, materská spoločnosť SLOVNAFT, a.s., čerpacie stanice Agip na Slovensku. Slovnaft tak ku koncu septembra prevádzkoval celkovo 253 čerpacích staníc, čo sa prejavilo v náraste predaja motorových palív v maloobchodnej sieti o 22 percent. V treťom štvrťroku taktiež Slovnaft predstavil nový koncept občerstvenia a predaja potravín v sieti čerpacích staníc s názvom Fresh Corner. Nová ponuka je aktuálne zákazníkom k dispozícii na troch čerpacích staniciach. V rámci regiónu Skupina SLOVNAFT dohliada na prevádzku zhruba 600 čerpacích staníc, okrem Slovenska aj v Českej republike a v Rakúsku.

BONUS klub už aj pre zákazníkov čerpacích staníc Agip

  • Slovnaft rozšíril svoj zákaznícky program BONUS klub aj na čerpacie stanice Agip
  • Výhody BONUS klubu je možné využívať na viac ako 250 čerpacích staniciach Slovnaft a Agip
  • Slovnaft predstavil nový katalóg odmien, novinkou je možnosť ich objednávania online

BRATISLAVA, 4. novembra 2015 – Spoločnosť Slovnaft rozšírila svoj zákaznícky program BONUS klub aj na čerpacie stanice Agip, ktoré prevzala tento rok v lete. Zákazníci týchto čerpacích staníc tak majú možnosť zbierať body za svoje nákupy a následne ich vymieňať za odmeny. BONUS klub je možné využívať na viac ako 250 čerpacích staniciach Slovnaft a Agip na Slovensku.

Do BONUS klubu je možné registrovať sa s kartou BONUS priamo na čerpacích staniciach, alebo online na stránke www.bonusklub.sk. BONUS kartu obdržia zákazníci na čerpacích staniciach Slovnaft a Agip, kde na ne ihneď môžu zbierať body za svoje nákupy.

Novinkou pre všetkých členov BONUS klubu je nový katalóg odmien s možnosťou výberu z viac ako 180 produktov, vrátane občerstvenia, hračiek, potrieb do domácnosti, či drobnej elektroniky alebo športových potrieb. Pre členov BONUS klubu sú pripravené tri možnosti využitia nazbieraných BONUS bodov. Najrýchlejšou formou je výmena bodov za odmeny dostupné priamo na predajni. Z Katalógu odmien BONUS klubu si zákazníci môžu objednať tovar priamo na svojej čerpacej stanici, kde im bude aj doručený alebo si môžu vybrať produkt aj čerpaciu stanicu na doručenie online.

V súčasnosti je pre zákazníkov dostupný aj nový atraktívny spôsob využitia BONUS bodov, a to ich výmenou za zľavu na nákup palív až do výšky 10 centov za liter.

Vzhľadom na nový systém identifikácie BONUS kariet skončila k 14. 10. 2015 platnosť troch typov najstarších BONUS kariet vydaných do konca júla 2014. Tie je možné vymeniť za nové priamo na ktorejkoľvek čerpacej stanici. Nazbierané body na pôvodnej karte sa zákazníkom prevedú na BONUS kartu v novom dizajne do 30 dní od jej výmeny.

BONUS klub predstavila spoločnosť Slovnaft v roku 1999. Zákaznícky program má v súčasnosti viac ako pol milióna aktívnych členov.

Je tu desiaty ročník grantového programu Zelené oázy

Bratislava, 21. október 2015

Ľudia s aktívnym prístupom k životnému prostrediu môžu už desiaty rok zveľaďovať verejné priestory miest a obcí s využitím grantového programu Zelené oázy. Teraz spoločnosť SLOVNAFT, a.s., v spolupráci s Nadáciou Ekopolis rozdelí sumu 56 000 eur medzi ďalšie projekty, ktoré sú zamerané na podporu komunít a zveľaďovanie verejných priestorov miest a obcí. Jedným z hlavných cieľov programu je aj rozvoj dobrovoľníctva. Uzávierka prijímania žiadostí o grant je 7. decembra 2015.

Grantový program Zelené oázy podporuje vytváranie, obnovu alebo oživenie ekologicky hodnotných lokalít a trás. O grant môžu žiadať registrované mimovládne neziskové organizácie, základné a stredné školy, učilištia, centrá voľného času a komunitné centrá, a tiež priamo mestá a obce. Program je zameraný aj na podporu spolupráce a partnerstiev na lokálnej úrovni. Finančné prostriedky môžu byť použité na materiál na výsadbu a úpravy terénu, náradie a iné potreby, chovný materiál a mobiliár a prvky zasadené do verejných priestranstiev, ktoré sú v súlade s environmentálnym zámerom projektu.

Počas deviatich rokov grantového programu Slovnaft podporil sumou viac ako 510 tisíc eur spolu 204 projektov. Do aktivít sa zapojilo vyše 7100 dobrovoľníkov, ktorí vysadili vyše 13 400 drevín a zveľadili a upravili plochu s rozlohou 1 155 000 m2, čo je približne 120 futbalových ihrísk.

„Počas uplynulých deviatich rokov sa grantový program pričinil o to, že sa Slovensko stalo krajším miestom a vznikli tu aj nové náučné chodníky či zaujímavé stavby spojené s prírodou. Teší nás, že už desiaty raz prispejeme k prehĺbeniu vzťahu ľudí k ochrane životného prostredia a pomôžeme im uskutočňovať ich zámery pri zveľaďovaní svojho okolia,“ uviedol Anton Molnár, riaditeľ Podnikovej a marketingovej komunikácie SLOVNAFT, a.s.

Vyhodnotenie predchádzajúceho ročníka

V 9. ročníku grantového programu Zelené oázy získalo 19 projektov podporu v celkovej výške 56 000 eur. Prioritnou témou bolo zakladanie a prevádzkovanie komunitných záhrad a alternatívne spôsoby pestovania rastlín v mestách.

Odborná komisia sa zhodla, že najzaujímavejším projektom 9. ročníka grantového programu Zelené oázy bol projekt Chodník zdravia a poznania v Martine, ktorý uskutočnilo mesto Martin. Cieľom projektu bolo vybudovanie pekného miesta v okrajovej časti sídliska Košúty na sútoku Sklabinského a Borovského potoka. Projekt reagoval na autentické potreby obyvateľov danej lokality, ktorí sa aj v hojnom počte zúčastňovali ako dobrovoľníci na brigádach. Celý projekt realizovali citlivo, s ohľadom na miestne prírodné podmienky. Okrem ceny za najlepší projekt získava mesto Martin aj finančnú odmenu 1000 eur, ktorú môže použiť na ďalšie zveľadenie tejto lokality.

Podrobné informácie o programe Zelené oázy, vrátane kritérií a prihlasovacích formulárov, sú na stránkach www.oazy.sk, www.ekopolis.sk a www.slovnaftludom.sk.

Viac informácií poskytne programový manažér Nadácie Ekopolis Milan Hronec, 048 / 470 1095, 0911 452 457, e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript.

„Nech ťa sila vedy sprevádza!“ v súťaži Junior Freshhh

  • Slovnaft spúšťa tretí ročník prírodovednej súťaže Junior Freshhh pre študentov stredných škôl, vrátane 8-ročných gymnázií
  • Študenti budú v súťaži riešiť úlohy z matematiky, fyziky, chémie, geografie, biológie a tí najlepší postúpia do živého finále s možnosťou vyhrať atraktívne ceny
  • Súťažiaci sa môžu registrovať na stránke www.junior.freshhh.sk v trojčlenných tímoch do 30. októbra

BRATISLAVA, 15. októbra 2015 – Rafinérsko-petrochemická spoločnosť Slovnaft tento týždeň spustila tretí ročník prírodovednej súťaže Junior Freshhh, ktorá je určená študentom stredných škôl, vrátane 8-ročných gymnázií. Súťažiaci sa môžu registrovať na stránke www.junior.freshhh.sk v trojčlenných tímoch do 30. októbra. Najlepšie tímy prvého kola, v ktorom sa súťaží online, postúpia do živého finále, ktoré sa bude konať v areáli spoločnosti SLOVNAFT, a.s., v Bratislave, kde môžu vyhrať atraktívne ceny. Novinkou tohto ročníka sú finálové kolá v dvoch kategóriách.

Súťaž Junior Freshhh, s tohtoročným mottom „Nech ťa sila vedy sprevádza!“, bude prebiehať v dvoch kolách formou online súťaže s úlohami z prírodovedných predmetov (matematika, fyzika, chémia, geografia a biológia). V prvom kole, od 3. do 25. novembra, budú tímy riešiť 12 online úloh.

„Prírodné vedy ako matematika, fyzika, chémia ale aj geografia a biológia sú často krát „strašiakom“ mladých študentov. Formou súťaže Junior Freshhh ich chceme motivovať a ukázať im, že aj veda môže byť zábavou,“ uviedla Erika Burianová, riaditeľka Ľudských zdrojov SLOVNAFT, a.s.

Do decembrových finálových kôl, ktoré sa budú konať v Slovnafte, postúpi päť najlepších tímov z oboch kategórií. Ku klasickému finále určeného pre najlepšie tímy celkového poradia z prvého kola pribudne ešte jedno finále pre najlepšie tímy v kategórii stredná odborná škola/stredná priemyselná škola. Šancu získať zaujímavé ceny tak budú mať aj žiaci, ktorých učebné osnovy majú odlišné zameranie ako gymnaziálne.

„Uvedomujeme si, že študenti odborných alebo priemyselných škôl počas štúdia nenadobudnú rovnaké poznatky v oblasti prírodných vied ako gymnazisti, pretože niektoré predmety často ani v učebných osnovách nemajú. Preto sme sa rozhodli vytvoriť pre nich novú finálovú kategóriu, ktorá zohľadní ich poznatky,“ dodala Erika Burianová.

Víťaz súťaže získa smartfón Sony Z3 Xperia Compact a chytré hodinky Sony Smartwatch, ďalší finalisti majú možnosť v závislosti od svojho umiestnenia vyhrať hernú konzolu X-BOX, kameru GoPro Hero3, smartfón HTC, tablet Lenovo a ďalšie zaujímavé ceny.

Viac informácií, ako aj registračný formulár nájdete na stránke: www.junior.freshhh.sk.


×