BRATISLAVA – V predvečer otvorenia extraligových štadiónov čaká „veľká“ premiéra aj juniorov. Najprestížnejšia mládežnícka hokejová súťaž pod Tatrami - SLOVNAFT Extraliga Juniorov štartuje svoju tretiu sezónu v sobotu 6. septembra 2008. Aj v sezóne 2008/2009 je súťaž tradične rozdelená na základnú časť a play off. V základnej časti sa hrá systémom každý s každým dvakrát doma a dvakrát vonku, celkovo 52 kôl. Hracími dňami sú streda a sobota. Víťaza 3. ročníka SLOVNAFT Extraligy Juniorov spoznáme najneskôr v pondelok 23. marca 2009, kedy je plánovaný rozhodujúci, tretí finálový zápas play off.

Titul juniorského majstra obhajujú v konkurencii ďalších trinástich klubov mladí hokejisti Dukly Trenčín, ktorí vo vlaňajšom finále vyhrali rozhodujúci zápas na ľade Košíc. Majiteľmi bronzových medailí z minulého ročníka  sú hokejisti v Skalici.

SLOVNAFT Extraliga Juniorov má za sebou dva úspešné ročníky. Tie priniesli zvýšený divácky záujem o juniorský hokej (v zámorí úplne bežný jav), vyššiu kvalitu zápasov v základnej časti, ale najmä v play off. Generálny partner súťaže - spoločnosť SLOVNAFT, a.s. v podpore detského a mládežníckeho hokeja na Slovensku pokračuje aj tretí rok.

„Podpora spoločnosti Slovnaft slovenskému hokeju má obrovský význam najmä smerom k mládeži. Vďaka generálnemu partnerovi sa nám podarilo naštartovať kvalitnejší proces prípravy mladých hráčov. Veríme, že slogan juniorskej Slovnaft extraligy „Podporujeme budúcich majstrov sveta“ nie je prázdnym gestom a v dohľadnom čase prinesie svoje ovocie v podobe silnejšej konkurencie v seniorskej kategórii," povedal Martin Ryba, výkonný riaditeľ Marketingu SZĽH s.r.o.

Už v uplynulých sezónach sa s pomocou Slovnaftu podarilo zrealizovať viacero veľmi dobrých projektov, predovšetkým pri zlepšovaní technických podmienok, ktorých primárnym cieľom bola podpora hokejovej mládeže od tých najmenších. Marketing SZĽH s.r.o. vďaka spolupráci so spoločnosťou  SLOVNAFT. a.s. zabezpečil pre všetky kluby, v ktorých fungujú Športové hokejové triedy (ŠHT) mini mantinely. Pomocou nich je dnes možné rozdeliť klzisko a tak zabezpečiť plnohodnotný tréningový proces aj pre najmenším adeptov ľadového hokeja. V rámci ďalšej podpory mládežníckeho hokeja zo strany Slovnaftu sa budú dokupovať série menších hokejových bránok, ktoré zabezpečia využitie jednej sady mantinelov na dve hracie plochy pre prípavkárov.

 „Slovenský hokej sa začína dostávať do obdobia výmeny hráčskych generácií. Čoraz viac sa vynára otázka, kto budú nasledovníci v súčasnosti celosvetovo známych hokejistov, ktorý pochádzajú zo Slovenska. Je to dobré pre juniorský hokej, lebo nielen odborná, ale aj laická verejnosť sa tak začína o mladých hráčov viac zaujímať. SLOVNAFT Extraliga Juniorov tak získava svoje výnimočné postavenie. Veríme, že tretia sezóna bude čo sa týka diváckeho záujmu prelomová, čím sa zvýši motivácia a odhodlanosť mladých hráčov,“ povedal Marián Jusko, predseda predstavenstva spoločnosti SLOVNAFT, a.s..

Cieľom spoločnosti Slovnaft je aj naďalej prispievať k rozvoju juniorského hokeja na Slovensku, ktorý práve v tomto čase potrebuje stabilného partnera. Družstvá SLOVNAFT Extraligy Juniorov budú rovnako ako po minulé dva ročníky hrať aj o finančné prémie – od 100 tisíc do 300 tisíc v závislosti od záverečného umiestnenia. Finančné prémie čakajú aj na najlepších jednotlivcov.

Skupina Slovnaft dosiahla v Q2 2009 po troch stratových kvartáloch prevádzkový zisk 8,3 mil. EUR. V medziročnom porovnaní však ide o pokles o 88%.

Za prvý polrok dosiahla prevádzková strata 5,2 mil. EUR, čo bolo ovplyvnené najmä nepriaznivým vývojom externého prostredia v Q1 v dôsledku globálnej hospodárskej krízy. Tá sa prejavila najmä v podobe medziročne výrazne nižších kótovaných cien ropy a palív, ako aj v nižšom dopyte. Ďalším faktorom nepriaznivo ovplyvňujúcim výsledky za prvých šesť mesiacov bola medziročne nižšia hodnota zmeny stavu zásob a vývoj výmenných kurzov. Mierne zlepšenie nastalo v petrochemickom segmente, ktorý síce ostal v strate, ale v porovnaní s H1 2008 zredukoval prevádzkovú stratu o 19,0 mil. EUR na -17,3 mil. EUR.

„Napriek nepriaznivým trhovým podmienkam sprevádzaným výrazným poklesom spotreby v dôsledku hospodárskej recesie si Slovnaft dokázal udržať trhový potenciál, vysoký objem  výroby.a predaja na exportných trhoch. Svedčí to o tom, že včas prijaté „protikrízové“ opatrenia v súčinnosti s kontinuálnou orientáciou na zvyšovanie efektívnosti pomáhajú Skupine Slovnaft flexibilne sa adaptovať sa na nové trhové a hospodárske podmienky,“ povedal na margo dnes publikovaných výsledkov generálny riaditeľ SLOVNAFT, a.s. Oszkár Világi.

Napriek celosvetovo nižšiemu dopytu v dôsledku globálnej hospodárskej recesie celkový objem predaja rafinérskych výrobkov, najmä motorovej nafty, na exportných trhoch vzrástol v porovnaní s Q2 2008 o 15,3 %. Celkové tržby z predaja rafinérskych výrobkov na export však poklesli medziročne o 38,4 % v dôsledku výrazného poklesu kótovaných cien výrobkov.

Celkový objem predaja rafinérskych výrobkov na domácom trhu poklesol v porovnaní s druhým štvrťrokom minulého roka o 13,2 % a to najmä v dôsledku výrazného poklesu predaja motorových palív. Naďalej pretrvával vplyv nákupnej turistiky do okolitých štátov motivovanej oslabením lokálnych mien voči euru ako aj výrazne nižšie objednávky odberateľov Slovnaftu vlastniacich čerpacie stanice v dôsledku poklesu predaja na týchto čerpacích staniciach. Predaj motorovej nafty poklesol najmä v dôsledku nižšieho dopytu zo strany prepravných spoločností pre ekonomickú recesiu. Tržby z predaja rafinérskych výrobkov na domácom trhu poklesli v Q2 2009 o 49,5 %. Predaj na čerpacích staniciach bol v Q2 2009 medziročne o 8% nižší. Vývoj predaja sa v porovnaní s prvým štvrťrokom tohto roka zlepšil, ale naďalej bol ovplyvnený nepriaznivým vývojom slovenského hospodárstva v dôsledku globálnej recesie.

V Q2 2009 spoločnosť spracovala medziročne 1265,9 kt ropy, čo bolo medziročne o 34,3 kt viac, najmä pod vplyvom odlišného časového harmonogramu generálnych revízií v oboch rokoch. Výroba automobilových benzínov poklesla medziročne o 8 kt. Slovnaft vyrábal v tomto roku už len biobenzíny s prídavkom ETBE (etyl-terc-butyl-éter) a autobenzíny s priamym primiešavaním etanolu. Výroba motorovej nafty v Q2 2009 medziročne vzrástla o 41,2 kt. Za prvých šesť mesiacov pritom takmer 83% z celkového vyrobeného objemu predstavovala motorová nafta s prídavkom komponentu MERO (metylester repky olejnej).

Priemerná cena ropy dosiahla v Q2 2009 úroveň 59,1 USD/bbl, čo bolo medziročne o 62,1 USD/bbl menej. Napriek tomu, že dopyt na trhu je stále slabý, zásoby ropy vysoké a rafinérie vo svete využívajú svoje výrobné kapacity v priemere len na 80-86 %, ceny ropy v priebehu Q2 2009 vzrástli z minimálnej aprílovej hodnoty 46,5 USD/bbl na júnové maximum na úrovni 71,5 USD/bbl. Významnou mierou k tejto situácii prispelo zníženie produkcie ropy zo strany OPEC o 1,2 %, nestabilita kurzu amerického dolára, návrat investičných komoditných fondov na trh s ropou ako aj výpadky produkcie v Afrike.   
Letölthető anyagok

Po dnešnom žrebovaní sú už známe dvojice mužstiev, ktoré sa stretnú v úvodných kolách SLOVNAFT Extraligy v novej sezóne 2009/2010. Nový, 17. ročník najvyššej hokejovej súťaže na Slovensku začína v piatok 11.septembra 2009. Nového hokejového majstra spozná Slovensko najneskôr 25. apríla 2010, na kedy je naplánované rozhodujúce 7. finálové stretnutie. Staronovým nováčikom súťaže bude v tejto sezóne HK Spišská Nová Ves, keď sa Spišiaci do extraligy vracajú po šesťročnej prestávke.Po dnešnom žrebovaní sú už známe dvojice mužstiev, ktoré sa stretnú v úvodných kolách SLOVNAFT Extraligy v novej sezóne 2009/2010. Nový, 17. ročník najvyššej hokejovej súťaže na Slovensku začína v piatok 11.septembra 2009. Nového hokejového majstra spozná Slovensko najneskôr 25. apríla 2010, na kedy je naplánované rozhodujúce 7. finálové stretnutie. Staronovým nováčikom súťaže bude v tejto sezóne HK Spišská Nová Ves, keď sa Spišiaci do extraligy vracajú po šesťročnej prestávke.

Uplynulý, 16. ročník najvyššej slovenskej hokejovej súťaže zaznamenal so svojim generálnym partnerom - spoločnosťou SLOVNAFT, a.s. ďalší divácky rekord, keď v poradí už tretíkrát prekročil počet divákov na štadiónoch celkovo 1 milión návštevníkov. Zápasy v sezóne 2008/2009 videlo na zimných štadiónoch celkovo takmer 1,2 milióna divákov (presne 1 185 996). Extraliga pritom magickú métu milióna návštevníkov doteraz prekonala len v sezónach spolupráce so Slovnaftom.

„Divácka sledovanosť je zrkadlom úrovne súťaže a tej významne prospel vstup Slovnaftu do najvyššej ligy. Slovnaft pomohol stabilizovať financovanie ligy, ako aj extraligových klubov. SLOVNAFT sa tak stal najväčším korporátnym podporovateľom slovenského hokeja. Vysoko si ceníme prístup Slovnaftu, ktorý je aj v ťažkých časoch celosvetovej hospodárskej krízy kľúčovou oporou najvyššej hokejovej súťaže,“ povedal pri žrebovaní riaditeľ riadiaceho orgány najvyššej domácej súťaže - spoločnosti Pro Hokej a.s., Vladimír Paštinský.

Zo športovo-technického hľadiska bude najvýznamnejšou zmenou v novej sezóne zoštíhlenie počtu účastníkov SLOVNAFT Extraligy z dvanásť na desať. Juniorská reprezentácia bude opäť pôsobiť v SLOVNAFT Extralige mimo poradia v rámci centralizovanej prípravy reprezentácie do 20 rokov.
„V tomto ročníku nebude zaujímavý len vývoj na čelných pozíciách v tabuľke v boji o majstrovský titul, ale nemenej zaujímavé bude sledovať aj opačný pól extraligovej tabuľky, kde sa bude zvádzať dramatický súboj viacerých družstiev o zotrvanie medzi slovenskou hokejovou elitou,“ poznamenal Vladimír Paštinský.

Hoci spočiatku mala účasť reprezentačnej dvadsiatky v SLOVNAFT Extralige mnoho oponentov, po dvojročnom fungovaní projektu sa zaradenie juniorského reprezentačného družstva do najvyššej súťaže ukázalo ako krok správnym smerom – dvadsiatka nielenže nemala na svetovom šampionáte tejto vekovej kategórie problém so záchranou, ale mladí slovenskí hokejisti aj vďaka náročným zápasom v SLOVNAFT Extralige siahali na MS po medaile.

„V časoch hospodárskej recesie, akej sme svedkami v súčasnosti, má každé partnerstvo niekoľkonásobne vyššiu cenu, ako v časoch hospodárskeho rastu. Platí to nielen v podnikaní, ale aj v športe. Slovnaft čelí takisto zhoršeným externým podmienkam a preto kladie ešte väčší dôraz na nákladovú disciplínu. Zároveň si však uvedomujeme našu spoločenskú zodpovednosť. Verím, že rovnako ako SLOVNAFT – generálny partner Extraligy, ani fanúšikovia nezanevrú v týchto ťažkých časoch na hokej a budeme svedkami kvalitného ročníka, našej najvyššej hokejovej súťaže“ dodal generálny riaditeľ Slovnaftu Oszkár Világi.

SLOVNAFT, a.s. si dovoľuje informovať obyvateľov priľahlých mestských častí Vlčieho hrdla v Bratislave, že dnes dňa 24. augusta 2009 bude v areáli spoločnosti krátkodobo zvýšená hladina hluku. Počas dňa sa totiž uskutočnia prefuky technologického zariadenia spoločnosti Slovnaft Petrochemicals vysokotlakou parou, ktoré sú sprevádzané zvukovým efektom.

Miera hluku neprekročí bežnú hladinu hluku, ktorá je typická pri nábehu výrobnej jednotky. Predmetné prefuky sa budú realizovať 3-krát za deň v popoludňajších hodinách, pričom trvanie prefuku je približne 10 minút. Prefuky technologického zariadenia sú súčasťou investičného projektu rekonštrukcie pyrolýznej pece s cieľom ďalej zvýšiť prevádzkovú spoľahlivosť.

Obyvateľom priľahlých oblastí sa ospravedlňujeme za prípadné nepríjemnosti spôsobené touto mimoriadnou aktivitou v areáli spoločnosti Slovnaft Petrochemicals, s.r.o.

Globálna hospodárska kríza a recesia sa v priebehu Q1 2009 prehlbovali, čo poznačilo aj výsledky Skupiny Slovnaft, najmä cez vplyv výrazne nižších kótovaných cien ropy a ropných produktov, ale aj slabší domáci dopyt. Napriek tomu sa Skupine podarilo zvýšiť celkový objem predaja ropných výrobkov medziročne o 0,8% na 1338 kt. Kým export vzrástol o takmer 7%, domáci predaj sa znížil v porovnaní s Q1 2008 o 16,9%, pod čo sa podpísala aj nákupná turistika do okolitých štátov (najmä Maďarsko, Poľsko, Česká republika) motivovaná výrazným oslabením lokálnych mien voči euru, ako aj výrazné oslabenie ekonomického rastu SR v dôsledku krízy. Predaj motorových palív na čerpacích staniciach poklesol medziročne o 11,9%, pričom rastúci trend si zachoval predaj ECO+ Autoplynu.

„Pre zmiernenie vplyvu globálnej hospodárskej krízy a recesie na skupinu, prijalo vedenie Skupiny Slovnaft súbor opatrení už v závere roka 2008. Ich výsledkom je, že napriek pokračujúcemu zhoršeniu externého prostredia v Q1 2009 sa spoločnosti darilo kompenzovať slabší domáci dopyt po ropných produktoch vyššími predajmi na zahraničných trhoch, čo spolu s optimalizáciou výroby a predaja umožnilo udržať výrobu rafinérie na porovnateľnej úrovni s minulým rokom. "Protikrízové" opatrenia sa prejavili aj v zvýšení nákladovej disciplíny tak v prevádzkovej, ako aj investičnej oblasti a vytvorili tak priestor pre efektívne fungovanie aj do budúcna,“ povedal na margo výsledkov za 1. štvrťrok 2009 generálny riaditeľ spoločnosti Oszkár Világi.

Nakoľko sa spoločnosti podarilo kompenzovať nižší domáci dopyt vyšším predajom na exportných trhoch, spracovanie ropy sa podarilo udržať prakticky na porovnateľnej úrovni ako v Q1 2008. Výroba autobenzínov bola v Q1 2009 medziročne vyššia o 15,6 kt. Spoločnosť vyrábala biobenzíny s prídavkom ETBE (etyl-terc-butyl-éter) s podielom 67,5% na celkovej produkcii benzínov a benzíny s priamym primiešavaním etanolu pre zahraničné trhy s podielom 32,5%  na celkovej produkcii autobenzínov. V Q1 2008 spoločnosť vyrábala autobenzíny len s prídavkom ETBE. Výroba motorovej nafty vzrástla oproti Q1 2008 o 13,9 kt. V Q1 2009 Slovnaft vyrábal výlučne motorovú naftu s nízkym obsahom síry (do 10 ppm), z čoho 80,6 % predstavovala motorová nafta s prídavkom biokomponentu MERO (metylester repky olejnej), kým v Q1 2008 to bolo 75,9 %.

Napriek medziročne mierne vyššiemu predaju rafinérskych výrobkov, Skupina Slovnaft zaznamenala v Q1 2009 prevádzkovú stratu očistenú o hlavné jednorazové položky vo výške -25 mil. EUR, v porovnaní so ziskovým Q1 2008. Pred rokom dosiahla skupina zisk 44 mil. EUR. Čistá strata Skupiny dosiahla v Q1 2009 11 mil. EUR v porovnaní so ziskom 41 mil. EUR rok predtým. Výsledky najviac ovplyvnil spomínaný nepriaznivý vývoj externého prostredia v dôsledku globálnej ekonomickej krízy, najmä v podobe medziročne výrazne nižších kótovaných cien ropy a palív. Ďalším dôležitým faktorom bola nižšia zmena stavu zásob v porovnaní s Q1 2008 o 40 mil. EUR v dôsledku medziročne nižšieho predzásobenia sa pred generálnymi revíziami naplánovanými na máj 2009. Tento efekt však bude počas roka slabnúť s postupným návratom zásob na bežné prevádzkové hodnoty. Priemerná cena ropy dosiahla v Q1 2009 úroveň 44,5 USD/bbl, čo bolo medziročne o 52,3 USD/bbl menej.

V Q1 2009 pretrvával aj negatívny príspevok petrochemického segmentu (výroba plastov) na výsledky Skupiny Slovnaft. V Q1 2009 dosiahla prevádzková strata petrochemického segmentu -8,7 mil. EUR. Na jednej strane ceny petrochemických surovín nabrali v porovnaní s predchádzajúcim kvartálom rastúci trend, na druhej strane kótované ceny polymérov rástli pomalším tempom. Výsledky petrochemickej divízie negatívne ovplyvnil aj nižší predaj v dôsledku slabnúceho dopytu, čo bolo z časti vyvážené znížením nákladov. V Q1 2009 sa predaj polymérov medziročne znížil o 5,1 kt a dosiahol úroveň 99,1 kt.

Skupina Slovnaft investovala v Q1 2009 celkovo 18,9 mil. EUR, čo bolo o 1,6 mil. EUR menej ako pre rokom. Investície smerovali najmä do projektov zameraných na zvýšenie efektívnosti výroby, udržanie prevádzkovej spoľahlivosti a ďalšie zvýšenie kvality. Významnú časť investícií predstavovali výdavky na environmentálne projekty v súlade s legislatívou Slovenskej republiky a Európskej únie.
×
{{-- content goes here from dom --}}
PRISPÔSOBTE SÚBORY COOKIE POUŽITÉ NA TEJTO WEBOVEJ STRÁNKE

Webová stránka spoločnosti SLOVNAFT, a.s. používa súbory cookie na svoju prevádzku, zlepšenie používateľskej skúsenosti, monitorovanie aktivít na webovej stránke a zobrazovanie relevantných ponúk.

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky

Výberom tejto možnosti zakazujete:

  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)
  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky
  • M_GDPR_CONTENT_LIST_ITEM_2
  • Analytické webové nástroje na štatistické účely
  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)

Výberom tejto možnosti zakazujete:

  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky
  • M_GDPR_CONTENT_LIST_ITEM_2
  • Analytické webové nástroje na štatistické účely
  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)
  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Zásady používania súborov cookie

Zásady ochrany osobných údajov

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×