• Skupina MOL dosiahla v prvom štvrťroku 2021 čistú CCS EBITDA na úrovni 664 mil. USD, čo je o 7 % viac ako v rovnakom štvrťroku 2020 vďaka vyšším cenám ropy a zemného plynu a rekordne vysokej petrochemickej marži

  • EBITDA v divízii Upstream v prvom štvrťroku medziročne stúpla o 66 % na 307 mil. USD vďaka výrazne vyšším cenám ropy a zemného plynu a príspevku ACG

  • Čistá CCS EBITDA divízie Downstream klesla medziročne o 14 % na 254 mil. USD v dôsledku nižších rafinérskych objemov a marží, čiastočne vyvážených veľmi silným výkonom petrochémie

  • Divízia Služby zákazníkom dosiahla v prvom štvrťroku historicky najvyššiu EBITDA na úrovni 115 mil. USD, a to aj napriek sezónnym výkyvom a obmedzeniam pohybu počas tretej vlny pandémie

  • Predstavenstvo reprezentujúce tohtoročné riadne valné zhromaždenie spoločnosti MOL Plc. rozhodlo, že za finančný rok 2020 bude v roku 2021 vyplatená na dividendách celková suma 75,875 miliárd HUF

Budapešť, 7. máj 2021 – Skupina MOL dnes oznámila finančné výsledky za prvý štvrťrok 2021. Skupina MOL dosiahla v prvom štvrťroku 2021 čistú CCS EBITDA na úrovni 664 mil. USD. Je to o 7 % viac ako v rovnakom štvrťroku 2020, a to aj napriek tretej vlne pandémie Covid-19 a následným obmedzeniam pohybu v strednej a východnej Európe. K výsledkom prispeli vysoké ceny ropy a zemného plynu, rekordne vysoká petrochemická marža a dobrý výkon divízie Služby zákazníkom. Skupina MOL vygenerovala voľný cash flow vypočítaný zjednodušenou metodikou na úrovni 383 mil. USD, čo je o 17 % viac než pred rokom.

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Skupiny MOL Zsolt Hernádi k výsledkom uviedol: „V prvom štvrťroku 2021 sme dosiahli EBITDA viac ako 660 mil. USD, čo je vzhľadom na pandémiu v uplynulých mesiacoch veľký úspech. Tento vysoký výkon je výsledkom predchádzajúcich strategických iniciatív v kombinácii s naším odolným integrovaným podnikateľským modelom. Obzvlášť ma teší dobrý sumár výsledkov v oblasti petrochémie a Služieb zákazníkom – dvoch dôležitých pilierov našej transformačnej stratégie.

Presne pred rokom som uviedol, že sme vstúpili do obdobia neistoty, ale my v Skupine MOL sme sa definitívne naučili prispôsobiť sa a z krízy sme vyšli silnejší. Vakcinácia a postupné uvoľňovanie opatrení sú pre nás dôvodom na optimizmus. Som rád, že sme sa po minuloročnej prestávke vrátili k vyplácaniu dividend, a zdieľame tak naše dobré výsledky s našimi investormi.

Prvý štvrťrok sa stal ďalším míľnikom v histórii Skupiny MOL. Zverejnili sme našu stratégiu 2030+ „Shape Tomorrow“, ktorá zrýchľuje tempo a rozsah našej transformácie tak, aby sme sa stali kľúčovým hráčom v nízkouhlíkovom obehovom hospodárstve strednej a východnej Európy. Tieto výsledky potvrdzujú moje presvedčenie, že stojíme na pevných základoch, ktoré nám umožňujú v spolupráci s našimi zainteresovanými stranami formovať hospodárstvo zajtrajška.“

  • EBITDA divízie Upstream dosiahla 307 mil. USD, čo je v porovnaní s výsledkami za prvý štvrťrok minulého roka nárast o 66 % a v porovnaní so štvrtým štvrťrokom 2020 nárast o 70 %. Sú za tým trvalo vyššie ceny ropy a plynu a príspevok aktív ACG v Azerbajdžane. Objem ťažby na úrovni 116,7 mboepd bol o niečo nižší ako v predchádzajúcom štvrťroku, medziročne sa však zvýšil o 6 %, a to vďaka ťažobným objemom podporeným ACG. Voľný cash flow divízie Upstream vypočítaný zjednodušenou metodikou sa v porovnaní s prvým štvrťrokom 2020 zdvojnásobil na 218 mil. USD.

  • Čistá CCS EBITDA divízie Downstream dosiahla 254 mil. USD, čo je o 14 % menej ako v rovnakom období minulého roka, a to v dôsledku nižších rafinérskych objemov ovplyvnených obmedzeniami pohybu, a tiež nižších marží. Tento pokles bol čiastočne kompenzovaný silnou výkonnosťou petrochémie, keď integrovaná petrochemická marža medziročne vzrástla o 74 % a v marci 2021 dosiahla 873 EUR/t. Projekt Polyol na konci prvého štvrťroka presiahol 79 % dokončenosti.

  • EBITDA divízie Služby zákazníkom v USD sa v prvom štvrťroku zvýšila o 30 % na doteraz najlepší výsledok 115 mil. USD, a to predovšetkým vďaka vyšším podielom palivového aj nepalivového segmentu a nižším prevádzkovým nákladom. Nižšie kapitálové výdavky zvýšili tvorbu cash flow v porovnaní s minulým rokom o 45 %. Tento dobrý výkon sme dosiahli napriek nižšiemu objemu predaja motorových palív, ktorý spôsobila tretia vlna obmedzenia pohybu súvisiaca s pandémiou v strednej a východnej Európe. Počet prevádzok Fresh Corner sa v 1. štvrťroku 2021 zvýšil z 955 na 984 v závere roku 2020. V 1. štvrťroku 2021 uzavrela Skupina MOL zmluvu s dcérskou spoločnosťou Marché International AG o kúpe spoločnosti prevádzkujúcej deväť reštaurácií so značkou Marché, spojených s čerpacími stanicami v Maďarsku.

  • EBITDA divízie Gas Midstream – Preprava zemného plynu sa v 1. štvrťroku 2021 medziročne znížila o 33 % na 48 mil. USD v dôsledku poklesu tranzitných aj regulovaných príjmov pri podstatnom znížení cezhraničnej kapacity a prepravného dopytu.

  • Slovnaft spúšťa novú aplikáciu Sused Slovnaft, rozširuje tak nástroje pre komunikáciu s verejnosťou

  • aplikácia obsahuje informácie o plánovaných činnostiach v rafinérii, podrobný kalendár aj výsledky meraní kvality a čistoty ovzdušia

  • aplikácia je bezplatná a prístupná v App Store a Google play pre iOS aj Android

  • aktivita je v súlade so štyrmi prioritami novej stratégie Skupiny MOL „Shape Tomorrow“ 2030+

BRATISLAVA, 20. apríl 2021 – Slovnaft prináša nový spôsob komunikácie s verejnosťou – pri príležitosti Dňa Zeme spúšťa aplikáciu Sused Slovnaft. Záujemcovia v nej nájdu informácie o plánovaných činnostiach v rafinérii a ich vplyve na prostredie v jej okolí. Spoločnosť pravidelne a otvorene komunikuje s odbornou aj laickou verejnosťou. Spustením aplikácie chce posunúť dôležité informácie priamo do mobilných telefónov obyvateľov, ktorí sa zaujímajú o svoje okolie. Táto aktivita nadväzuje na novú stratégiu Skupiny MOL a jej štyri priority v týchto oblastiach: klíma a životné prostredie, ľudia a komunity, zdravie a bezpečnosť, integrita a transparentnosť.

Slovnaft je neoddeliteľnou súčasťou Bratislavy a susedom niekoľkých mestských častí a obcí. Spoločnosť si uvedomuje, že vonkajšie vplyvy priemyselných subjektov verejnosť vníma citlivo, preto ponúka záujemcom priamu a otvorenú komunikáciu. Aplikácia Sused Slovnaft je dostupná bezplatne pre iOS (apple.co/3wu9Nml) aj Android (bit.ly/2R7lXBr) a nevyžaduje prihlasovanie. Určená je pre obyvateľov mestských častí a okolitých obcí, ale aj pre širokú verejnosť so záujmom o životné prostredie a komunálny život.

V aplikácii nájdu užívatelia komplexné informácie o vplyvoch činností rafinérie, ich popis aj príčiny. Aplikácia obsahuje tiež správu o plánovaných činnostiach, v ktorej Slovnaft informuje o aktivitách v rafinérii s vysvetlením, ktoré javy môžu tieto činnosti sprevádzať. Konkrétne vplyvy sú prehľadne vyznačené aj v kalendári. Aplikácia tiež umožňuje nastavenie hlásenia o mimoriadnych udalostiach. Obsahuje aj aktuálne informácie o komunitno-grantovom programe Dobrý Sused, prostredníctvom ktorého Slovnaft podporuje projekty obyvateľov mestských častí susediacich s rafinériou.

Spoločnosť sa rozhodla aplikáciu ponúknuť verejnosti práve v Deň Zeme, ktorý je výzvou k zodpovednosti. Slovnaft tak pokračuje v prehlbovaní transparentnej a efektívnej komunikácii. Cieľom je ukázať, že činnosti v rafinérii sa uskutočňujú za najprísnejších bezpečnostných podmienok.

Slovnaft sprístupnil v júli 2019 ako prvý priemyselný podnik na Slovensku dáta zo svojich monitorovacích staníc čistoty ovzdušia širokej verejnosti. Informácie o nameraných hodnotách sú dostupné na stránke Slovenského hydrometeorologického ústavu v časti spravodajstvo kvality ovzdušia (http://www.shmu.sk/sk/?page=1&id=oko_imis). Spoločnosť organizuje stretnutia s predstaviteľmi mestských častí a okolitých obcí, ako aj s odbornou verejnosťou a pravidelne im zasiela oznam o činnostiach rafinérii a jej vplyvoch.

Skupina MOL, do ktorej patrí aj Slovnaft, predstavila tento rok vo februári aktualizovanú stratégiu „Shape Tomorrow“ 2030+, ktorá je založená na štyroch prioritách:

  • klíma a životné prostredie

  • ľudia a komunity

  • zdravie a bezpečnosť

  • integrita a transparentnosť

Svoje ciele definovala Skupina MOL vo svojej aktualizovanej stratégii aj prostredníctvom merateľných ukazovateľov, ktorú pomôžu pri prechode na nízkouhlíkový obehový ekonomický model:

  • Skupina MOL zrýchli svoju transformáciu, aby sa do roku 2050 stala čistým nulovým producentom emisií CO2, v súlade s ekologickou dohodou EÚ (Green Deal)

  • MOL zníži do roku 2030 emisie typu Scope 1 a 2 o 30 %

  • Do roku 2030 investuje každý druhý dolár do udržateľných projektov, kým 100 % kapitálových výdavkov do roku 2050 bude ekologických

Definované ciele sa stávajú aj cieľmi spoločnosti Slovnaft, ktorá sa bude podieľať na ich dosiahnutí.

Zlepšenie sociálnych, kultúrnych či komunitných možností v bratislavských mestských častiach Vrakuňa, Ružinov, Podunajské Biskupice a obci Rovinka aj tento rok podporí grantový program Dobrý sused. Slovnaft v spolupráci s Nadáciou Ekopolis rozdá na grantoch celkovo 30 000 eur.

Zvýšenie kvality života v tesnom okolí rafinérie je dlhodobou a cielenou snahou Slovnaftu. Grantový program Dobrý sused vo svojej jarnej výzve umožní obyvateľom Vrakune, Ružinova, Podunajských Biskupíc a obce Rovinka iniciovať a podieľať sa na vzniku, obnove a rozvoji zaujímavých verejne dostupných lokalít. Môžu tiež požiadať o grant na organizovanie športových či kultúrnych aktivít. Výška príspevku na jeden projekt je 4000 eur.

O grant môžu požiadať:

  • registrované mimovládne neziskové organizácie
  • základné, stredné a materské školy
  • centrá voľného času a komunitné centrá
  • mestské časti Vrakuňa, Podunajské Biskupice, Ružinov a obec Rovinka

Dôležitým kritériom pri posudzovaní žiadostí o grant je aktívne dobrovoľníctvo a ochota obyvateľov zapojiť sa do zmien v ich lokalite. Podstatná je tiež spolupráca žiadateľov so samosprávou či lokálnymi združeniami.

Podporené projekty musia byť zrealizované do 6 mesiacov od pridelenia grantu.

V minulom roku získalo podporu z grantového programu Dobrý sused desať projektov. Boli medzi nimi revitalizácia zanedbaného pozemku v Podunajských Biskupiciach a premena na workoutové ihrisko, zorganizovanie triatlonových pretekov Beh susedov Rovinka či obnova detských ihrísk vo Vrakuni.

Bližšie informácie o kritériách programu a formulár žiadosti nájdu žiadatelia nawww.slovnaftludom.sk a www.ekopolis.sk alebo u programovej manažérky Nadácie Ekopolis: Ľubica Štúberová, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript., 0902 526 755

  • MOL uvádza do života svoju aktualizovanú Stratégiu 2030+ v oblasti služieb zákazníkom

  • Slovnaft, člen Skupiny MOL, získal sieť 16 čerpacích staníc na Slovensku, ktoré sú v súčasnosti prevádzkované pod značkou Lukoil

  • MOL kúpil spoločnosť prevádzkujúcu sieť reštaurácií Marché v Maďarsku

Budapešť, 24. marca 2021 – Skupina MOL oznámila akvizíciu 100 % spoločnosti Normbenz Slovakia s.r.o. od Normeston Group Cyprus Limited (predaj podielu), ktorá zahŕňa 16 čerpacích staníc na Slovensku prevádzkovaných pod značkou Lukoil. Nadobudne ich spoločnosť Slovnaft. Skupina MOL tiež uzavrela zmluvu so spoločnosťou Marché International AG o kúpe spoločnosti, ktorá prevádzkuje v Maďarsku 9 reštaurácií pod značkou Marché.

Dohody napĺňajú dlhodobú aktualizovanú stratégiu Skupiny MOL “SHAPE TOMORROW” 2030+, ktorá kladie osobitný dôraz na rozvoj služieb zákazníkom.

Ďalší rozvoj ponuky stravovania a služieb pre pohodlie zákazníkov, ako aj expanzia našej siete sú súčasťou aktualizovanej stratégie a slúžia nášmu cieľu stať sa regionálnym lídrom v maloobchode s palivami, ako aj tovarom a službami pre pohodlie zákazníkov. Aby sme to dosiahli, odhodlane hľadáme nové príležitosti. Získanie 16 nových čerpacích staníc na Slovensku je pre nás príležitosťou rozšíriť našu prítomnosť v krajine a zaviesť náš koncept Fresh Corner na nových čerpacích staniciach. Akvizícia spoločnosti prevádzkujúcej reštaurácie Marché v Maďarsku zas otvára spoločnosti MOL nové perspektívy, pretože jej umožňuje posunúť svoju gastro ponuku na novú úroveň a osloviť maloobchodnými službami širšiu verejnosť,” uviedol Péter Ratatics, viceprezident Skupiny MOL pre Služby zákazníkom.

Rozširujeme maloobchodnú sieť Slovnaftu na Slovensku, aby sme boli ešte bližšie k našim zákazníkom. Novo získané čerpacie stanice budú rebrandované a poskytnú ľuďom na cestách vysoký štandard produktov a služieb, ktorý od našej siete očakávajú,“ povedala Timea Reicher, riaditeľka Maloobchodu spoločnosti SLOVNAFT, a.s.

Akvizícia 100 % spoločnosti Normbenz Slovakia s.r.o. zahŕňa maloobchodnú sieť 16 čerpacích staníc so značkou Lukoil na celom území Slovenska. Tieto čerpacie stanice vhodne doplnia maloobchodnú sieť Slovnaftu, ktorá má súčasnosti 254 čerpacích staníc. Značku Lukoil nahradí značka Slovnaft. Zámerom Slovnaftu je zaviesť aj na nových čerpacích staniciach koncept Fresh Corner s prémiovými gastro produktmi a ďalšími službami, ktoré už poskytuje maloobchodná sieť Slovnaft. Transakciu ešte musí schváliť Protimonopolný úrad SR.

Sedem z deviatich nadobudnutých reštaurácií Marché International je už desať rokov pevnou súčasťou čerpacích staníc MOL. Vďaka čerstvosti a koncepcii prípravy à la minute poskytujú tieto reštaurácie na európskom trhu špičkovú kvalitu. V uplynulých rokoch získala spoločnosť MOL dostatok regionálnych skúsenosti a znalostí, aby mohla začať prevádzkovať tieto reštaurácie v rámci vlastného podnikania, so zámerom včleniť ich do konceptu Fresh Corner. Akvizícia podlieha schváleniu zo strany maďarského orgánu pre hospodársku súťaž (GVH).

Koncept Fresh Corner bol uvedený na trh v roku 2015. Popri tankovaní prináša ľuďom na cestách možnosť vychutnať si na čerpacích staniciach aj kvalitnú kávu, hot-dogy, čerstvé sendviče či pečivo. Reťazec má v súčasnosti 955 prevádzok. Koncept Fresh Corner výrazne prispel k rekordnému výsledku segmentu Služieb zákazníkov v roku 2020.

  • absolventský program Growww je skvelá príležitosť pre mladých ľudí, ktorí chcú naštartovať svoju kariéru v jednej z najmodernejších spoločností z oblasti rafinérsko-petrochemickej výroby v strednej a východnej Európe

  • program je určený pre čerstvých absolventov inžinierskych a magisterských študijných programov alebo absolventov z predchádzajúceho roku

BRATISLAVA, 18. marca 2021 – Spoločnosť Slovnaft otvára desať pozícií pre absolventov univerzít s ekonomickým, finančným, IT, technickým, strojárskym alebo obchodným zameraním. Prihlásiť sa môžu absolventi s maximálne ročnou praxou od ukončenia štúdia. Po ukončení ročného programu GROWWW budú mať možnosť vybudovať si profesionálnu kariéru v Skupine SLOVNAFT, v centrále Skupiny MOL v Budapešti, ako aj v ďalších spoločnostiach v Rakúsku, Chorvátsku, Českej republike, Maďarsku, Taliansku, alebo iných krajinách pôsobenia Skupiny MOL.

Program Growww dáva mladým talentovaným ľudom priestor spoznať Slovnaft, jeho materskú spoločnosť MOL, aj celé energetické odvetvie, jeho fungovanie a podieľať sa na ich transformácii v budúcnosti. Počas obdobia integrácie do spoločnosti budú účastníkov programu sprevádzať tútori, ktorí im pomôžu spoznávať biznis a rozvíjať si odborné zručnosti.

Skupina MOL venuje mimoriadnu pozornosť talent manažmentu, čo zdôrazňuje aj vo svojej Stratégii 2030+. Preto aktívne hľadá cestu ako zaujať mladé talenty, ako  ich rozvíjať a dávať im priestor na ich kontinuálny profesionálny rast.

Táto pracovná príležitosť prichádza v mimoriadne zaujímavom období. Aktualizovali sme našu dlhodobú stratégiu smerovania, na základe ktorej chceme urýchliť transformáciu našej spoločnosti v tomto rýchlo meniacom sa svete. Program Growww je skvelý spôsob ako môžu čerství absolventi, ktorí majú jasnú predstavu o svete, v ktorom chcú žiť, naštartovať svoju kariéru a podieľať sa na formovaní budúcnosti spolu s nami,” hovorí Alžbeta Grácová, riaditeľka Ľudských zdrojov spoločnosti Slovnaft.

Viac informácie o programe je na stránke: https://slovnaft.sk/sk/kariera/pre-studentov-a-absolventov/vysoke-skoly/growww/

×
{{-- content goes here from dom --}}
PRISPÔSOBTE SÚBORY COOKIE POUŽITÉ NA TEJTO WEBOVEJ STRÁNKE

Webová stránka spoločnosti SLOVNAFT, a.s. používa súbory cookie na svoju prevádzku, zlepšenie používateľskej skúsenosti, monitorovanie aktivít na webovej stránke a zobrazovanie relevantných ponúk.

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky

Výberom tejto možnosti zakazujete:

  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)
  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky
  • M_GDPR_CONTENT_LIST_ITEM_2
  • Analytické webové nástroje na štatistické účely
  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)

Výberom tejto možnosti zakazujete:

  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Výberom tejto možnosti povoľujete:

  • Len nevyhnutné cookies podľa § 109 ods. 8 zákona č. 452/2021 Z. z. o elektronických komunikáciách, konkrétne dočasné cookies a súbory cookie zjednodušujúce používanie webovej stránky
  • M_GDPR_CONTENT_LIST_ITEM_2
  • Analytické webové nástroje na štatistické účely
  • Zobrazovanie remarketingových reklám, ktoré reflektujú vaše záujmy mimo webovej lokality (napríklad na sociálnych sieťach)
  • Používanie analýz využívania stránky a aktivít, ktoré sa merajú na webových lokalitách spoločnostiSLOVNAFT, a.s., s cieľom kontaktovať vás s personalizovanými ponukami (ak ste nám napríklad pri registrácii poskytli svoje kontaktné údaje)

Zásady používania súborov cookie

Zásady ochrany osobných údajov

Your browser is out of date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×